Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pod kolejowymi estakadami zaczęli robić park. Do efektu z wizualizacji daleka droga

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Park Kolejowy w Krakowie będzie się znajdował m.in. pod kolejową estakadą, ale zostanie tu stworzona całkiem nowa przestrzeń, która otworzy Wesołą na jej zachodnią część i Stare Miasto. Nietrudno wyobrazić sobie, że dzięki temu na będących do tej pory nieco na uboczu ulic Blich, Bonerowskiej czy Zyblikiewicza zacznie kwitnąć życie.
Park Kolejowy w Krakowie będzie się znajdował m.in. pod kolejową estakadą, ale zostanie tu stworzona całkiem nowa przestrzeń, która otworzy Wesołą na jej zachodnią część i Stare Miasto. Nietrudno wyobrazić sobie, że dzięki temu na będących do tej pory nieco na uboczu ulic Blich, Bonerowskiej czy Zyblikiewicza zacznie kwitnąć życie. ZZM
W ostatnim czasie rozpoczęły się prace związane z budową Parku Kolejowego pod estakadami w Krakowie, przy ulicy Blich. Pierwszym krokiem są roboty ziemne takie jak przyłącza wodno-kanalizacyjne, czy instalacje elektryczne pod przyszłe oświetlenie. Pierwszy etap prac został zaplanowany do wysokości zabezpieczonych na ten cel środków w kwocie ponad 3 mln zł. To o wiele za mało niż trzeba będzie wydać, by park wyglądał jak na wizualizacjach. Do tego byliśmy na miejscu, i prace faktycznie prowadzone są na razie w wąskim zakresie, bo robotników nie widać, a pod estakadami parkują samochody. Zapewne z czasem się to zmieni...

Docelowe zagospodarowanie parku z zielenią i całą infrastrukturą rekreacyjną wykonane zostanie w miarę zabezpieczenia niezbędnych środków finansowych, tak aby teren parku można było udostępnić w przyszłym roku.

Zagospodarowanie całego terenu pod estakadami ma na celu stworzenie nowego połączenia między oddalonymi od siebie częściami Krakowa oraz wykreowanie nowej przestrzeni publicznej o zróżnicowanych funkcjach.

Podział na strefy funkcjonalne został wypracowany wspólnie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych.

Podział funkcjonalny stref etapu I (od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej):

  • - strefa izolacyjnej zieleni
  • - plac zabaw w postaci miasteczka kolejowego
  • - ogród sensoryczny
  • - psi park

W pobliżu budynków mieszkalnych wprowadzono strefy, które pozwolą minimalizować natężenia hałasu np. ogród sensoryczny.

Zadbano też, aby w niedalekiej odległości od miejsc zamieszkania znalazł się plac zabaw przybierający nietypową formę, nawiązującą do kolei. Znajdzie się tam m. in. zabawowe urządzenie wielofunkcyjne przypominające formą pociąg wchodzący w skład taboru Kolei Małopolskich, stacje kolejowe znajdujące się na trasach Kolei Małopolskich z towarzyszącymi im elementami charakterystycznymi dla okolic w których się znajdują jak np. zabawowa chata bronowicka czy kopiec Krakusa.

Wszystko w otoczeniu komponowanej zieleni wysokiej i niskiej, a także roślin miododajnych zlokalizowanych w najbardziej słonecznych miejscach tworzących ogrody sensoryczne.

Obecnie przygotowywana jest również dokumentacja dla samego ciągu pieszo-rowerowego, który połączy ul. Grzegórzecką z ul. Miodową. Równolegle ZZM opracowuje dokumenty dla całego zagospodarowania parku kolejowego na tym samym odcinku.

Najspokojniejsze kraje na świecie, zobacz zestawienie

od 16 lat

polecane]25038433,25010869,25052821,15972512,7160855,23515515[/polecane]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Pod kolejowymi estakadami zaczęli robić park. Do efektu z wizualizacji daleka droga - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto