Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Poślizg przy budowie wałów przeciwpowodziowych we wschodniej części miasta. Jednym z powodów jest wojna na Ukrainie

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Rozbudowa wałów w okolicy ul. Longinusa Podbipięty
Rozbudowa wałów w okolicy ul. Longinusa Podbipięty Marcin Banasik
We wschodniej części Krakowa trwa rozbudowa wałów przeciwpowodziowych Wisły. Wody Polskie modernizują 20 km wałów na terenie trzech dzielnic: Podgórza, Czyżyn i Nowej Huty. Wzmocnienie brzegów rzeki ma kompleksowo zabezpieczyć miasto przez zalaniem w przypadku wezbrania wód. Pierwotnie prace miały być zakończone w czerwcu. - Wydłużenie terminów realizacji kontraktów nastąpiło w wyniku wystąpienia nieprzewidzianych warunków np. gruntowych, jak również w wyniku zaburzeń na rynku materiałów budowlanych w związku z wojną w Ukrainie - mówi Magdalena Gala, rzecznik prasowy RZGW w Krakowie.

Prace budowlane przy wałach rozpoczęły się 1 lutego. Wody Polskie podają, że zmodernizowane wały przeciwpowodziowe będą chronić 40 tysięcy mieszkańców oraz ich mienie na obszarze 31 km². Mają również stanowić kluczowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe dla infrastruktury miejskiej oraz pobliskich obiektów przemysłowych. Zabezpieczą m.in. Elektrociepłownię Kraków w Łęgu, oczyszczalnie ścieków Płaszów oraz Kujawy, Zakład Termicznego Przekształcania Odpadów przy ul. Giedroycia, część urządzeń technologicznych Zakładu Hutniczego Arcelor Mittal oraz wiele mniejszych zakładów przemysłowo-usługowych położonych przy ulicach Lipskiej, Jana Surzyckiego, Rybitwy i Christo Botewa.

Obecnie w ramach zadania inwestycyjnego dotyczącego ochrony przeciwpowodziowej miasta Krakowa - rozbudowy prawego i lewego wału rzeki Wisły - trwają prace na następujących odcinkach:

  • Odcinek 1 - lewy wał rzeki Wisły do mostu Wandy do stopnia Przewóz wraz z wałami cofkowymi rzeki Dłubni, o łącznej długości 6847 m, w tym nowy odcinek lewego wału Dłubni o dług. 476 m;
  • Odcinek 2 - lewy wał rzeki Wisły od stopnia Przewóz do Suchego Jaru, o łącznej długości 2890 m;
  • Odcinek 3 - prawy wał rzeki Wisły do stopnia Dąbie do stopnia Przewóz, o łącznej długości 10 652 m;
  • Odcinek 4 - prawy wał Wisły od ujścia Skawinki do Stopnia Kościuszko, o łącznej długości 3884 m.

Prace na Odcinku 4 zostały rozpoczęte 5 lutego 2020 r., a planowany termin zakończenia, zgodnie z zawartą umową i aneksami to 15 września 2022 r. Na Odcinkach 1, 2 i 3 prace zostały rozpoczęte 15 lutego 2021r., a planowany termin ich zakończenia, zgodnie z zawartą umową i obecnie procedowanym aneksem to 27 grudnia 2022 r.

Krótki przewodnik po wakacjach kredytowych. Opowiada Tomasz Majer z Vista Finance

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Poślizg przy budowie wałów przeciwpowodziowych we wschodniej części miasta. Jednym z powodów jest wojna na Ukrainie - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto