MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wielkie wykopy pod pubowę tunelu Trasy Łagiewnickiej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwają już prace związane z likwidacją dużego zwałowiska na Białych Morzach między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. W taki sposób przygotowywany jest teren pod jeden z tuneli, jaki zaplanowano w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej.

- Zwałowisko powstało po gromadzeniu tam odpadów po przeróbce kamienia wapiennego w dawnych zakładach sodowych Solvay. Trzeba je usunąć, bowiem tamtędy ma przebiegać tunel, który będzie budowany metodą odkrywkową. Usuwanie zwałowiska jest planowane do końca roku. Wykopy będą sięgać nawet 25 metrów - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Kolejnych ważnych prac w ramach budowy Tarsy Łagiewnickiej należy się spodziewać pod koniec czerwca i wakacji. Będą się one wiązać z utrudnieniami w komunikacji tramwajowej. Podczas wakacji jest planowana przebudowa pętli tramwajowej w Kurdwanowie. Planowane jest jednak uruchomienie tramwaju dwustronnego do Kurdwanowa, który nie musi nawracać na pętli. Aby wprowadzić takie rozwiazanie potrzeba wprowadzić rozjazdy na szynach. Z tego powodu pod koniec czerwca na kilka dni zostanie wyłączony z użytkowania odcinek torów między pętlą na Kurdwanowie a skrzyżowaniem ulicy Nowosądeckiej z Wielicką.

Trasa Łagiewnicka ma być nową drogą przebiegającą od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej, o długości ok. 3,5 km, powstanie do 2020 r. Trasa ma mieć po dwa główne pasy ruchu w każdym kierunku. W tunelach zaplanowano jednak dodatkowe, trzecie pasy dla autobusów komunikacji zbiorowej, a na węzłach będą dochodzić jeszcze pasy do wyjazdu z trasy i wjazdu na nią.

W ramach inwestycji powstanie też linia tramwajowa, która ma przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Dzięki nowemu połączeniu tramwajowemu z Kurdwanowa nie trzeba będzie już jeździć na około do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj. Zapewni ona też bezpośredni dojazd do świątyń.

Część trasy tramwajowej zostanie poprowadzona w tunelu o długości ok. 700 m, który wyznaczono pod terenami sanktuariów i tam właśnie obecnie prowadzone są prace związane z likwidacją zwałowiska. Przy moście nad Wilgą, który łączy oba miejsca kultu, ma powstać podziemny przystanek.

Obok tunelu tramwajowego będzie przebiegał najdłuższy z tuneli drogowych, o długości ok. 680 m. Zaplanowano też inne przejazdy dla aut oraz mosty. W okolicy ul. Turonia i Ludwisarzy nad tunelem ma powstać kompleks parkowy z boiskami i miejscami rekreacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto