Kraków. Technologiczny gigant przyjmuje pracowników i rośnie. Stolica Małopolski kluczowym ośrodkiem Cisco w Europie, Afryce i części Azji

Zbigniew Bartuś
Zbigniew Bartuś
Cisco w Krakowie
Cisco w Krakowie Fot. Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
W ciągu niespełna dekady Kraków stał się dla Cisco, światowego lidera w obszarze komunikacji i rozwiązań internetowych rodem z Doliny Krzemowej, jednym z kluczowych centrów rozwoju i absolutnym numerem jeden w rejonie EMEAR, czyli Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu i Rosji. Krakowskie Cisco zatrudnia już dwa tysiące specjalistów i chce w najbliższym czasie przyjąć kolejnych 150. Szef oddziału, Ramon Tacinco, który pojawił się pod Wawelem dekadę temu, by rozpocząć od zera formowanie oddziału, uważa, że w stolicy Małopolski tworzy się nowa Dolina Krzemowa. Świadczy o tym siła przyciągania Krakowa: w samym Cisco coraz bardziej wyrafinowane technologicznie i innowacyjne prace wykonują ludzie pochodzący z wszystkich kontynentów, z ponad 70 krajów świata.

- Strategiczne znaczenie dla naszego oddziału w Krakowie mają trzy dziedziny: rozwój oprogramowania, Customer Experience (analiza doświadczeń klienta z konkretnymi produktami, np. aplikacją mobilną) i bezpieczeństwo w sieci. Są to zarazem obszary priorytetowe dla całego Cisco. Naszym celem jest dalszy rozwój zgodnie z kierunkiem, w którym transformuje się cała organizacja

– mówi Ramon Tancinco, Dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie.

Dodaje, że rozbudowując oddział o nowe funkcje firma planuje zatrudnienie kolejnych specjalistów - z dziedziny inżynierii i biznesu, co niewątpliwie przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki opartej na wiedzy. - Jesteśmy zdeterminowani, aby w miarę rozwoju utrzymać dynamiczny charakter i inkluzywną kulturę organizacyjną naszego krakowskiego oddziału, ponieważ to właśnie na tych cechach opiera się nasz sukces. Dzięki temu przez trzy lata z rzędu zajmowaliśmy pierwsze miejsce w rankingu Great Place to Work w Polsce. Co dla nas szczególnie ważne, ów tytuł, najlepszego pracodawcy, zawdzięczamy opiniom samych pracowników - podkreśla Ramon Tacinco.

Cisco w Krakowie: od Ramona przez 80-osobowe biuro do kampusu z ponad 2 tys. pracowninków

Cisco jest światowym liderem technologicznym zapewniający działanie Internetu od 1984 r. Rozwiązania firmy pozwalają ludziom łączyć się w bezpieczny sposób i wykorzystywać możliwości cyfrowego świata. Kraków stał się w minionej dekadzie kluczowym miejscem w globalnej strategii rozwoju Cisco. W 2012 roku było to małe biuro, w którym pracowało 80 osób. W ciągu dziewięciu lat rozrosło się w nowoczesny kampus zatrudniający 2000 osób, co czyni stolicę Małopolski największym ośrodkiem usług Cisco w całym regionie EMEAR.

Jednym z kół zamachowych rozwoju krakowskiego oddziału stała się – przejęta cztery lata temu przez Cisco – firma AppDynamics, będąca liderem w niezwykle ważnym dla cyfrowego świata obszarze Application Performance Monitoring (APM), czyli monitorowania wydajności aplikacji. Dzięki temu klienci Cisco zyskali informacje w czasie rzeczywistym dotyczące działania aplikacji, procesów biznesowych i zachowań klientów. Na ich podstawie firmy mogą szybciej podejmować decyzje w coraz bardziej złożonym środowisku biznesowym, gdzie odpowiednie działanie aplikacji jest kluczowe dla sukcesu rynkowego.

- W pandemii nasi klienci potrafili zaskakująco szybko przejść do pracy zdalnej, cały proces cyfryzacji przyspieszył, kluczowe stały się cyfrowe kanały dostępu do klientów oraz cyfrowe kanały komunikacji z użytkownikami. U klientów zupełnie zmieniło się także podejście do wielu dziedzin, w tym aplikacji. Można rzec, że aplikacje nie wspierają biznesu klienta, tylko stają się lub już są biznesem klienta, a na pewno jego kluczowym zasobem. To od ich jakości i działania zależy, w jaki sposób usługi są świadczone i konsumowane. Dzięki nim firmy tworzą relację pomiędzy marką i klientem. Dlatego tak istotne jest monitorowanie działania i wydajności aplikacji

– wyjaśnia Przemysław Kania, general menager Cisco Poland.

Rolą zespołu wsparcia inżynierii oprogramowania AppDynamics w Krakowie jest dostarczanie klientom usług, które pomogą im z sukcesem wprowadzić i obsługiwać rozwiązania AppDynamics oraz zmaksymalizować zwrot z poczynionych inwestycji. Zespół współpracuje z inżynierami odpowiedzialnymi za oprogramowanie i infrastrukturę największych firm na świecie.

- Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem pasji i zaangażowania, z jakimi osoby w krakowskim oddziale Cisco podchodzą do współpracy z klientami. Zbudowaliśmy tu już spory zespół, składający się głównie z inżynierów oprogramowania i mamy plany dalszego jego powiększania w ciągu najbliższego roku, zarówno w ramach istniejących zespołów, jak i poprzez tworzenie nowych stanowisk – komentuje Nick Bogaty, VP oraz Chief Revenue & Customer Officer w AppDynamics. Dodaje, że przyspieszenie cyfryzacji obejmuje nie tylko duże firmy czy korporacje, ale też mniejsze podmioty, w tym mikro i małe przedsiębiorstwa, właściwie we wszystkich sektorach gospodarki.

Cisco w Krakowie: wielka szansa na dalszy rozwój

Przemysław Kania przyznaje, że ta wielka zmiana oznacza dla Cisco w Krakowie możliwość dalszego dynamicznego rozwoju. Kolejne szanse na rozwój stwarza nowy systemem pracy wielu firm. – W pandemii upowszechniła się praca zdalna, teraz standardem staje się praca hybrydowa, organizacje wypracowują nowe modele funkcjonowania, zastanawiając się, które zadania lepiej wykonać zdalnie, z domu, a które w biurze, i jak najefektywniej działać w owym hybrydowym systemie, który zapewne zostanie z nami po pandemii. Jestem pewien, że te zmiany są trwałe, a to oznacza, że Cisco musi zapewnić narzędzia umożliwiające sprawną pracę i komunikację w takich modelach. Szczególnie ważne staje się przy tym cyberbezpieczeństwo: coraz więcej wrażliwych danych mamy w domach, granica między biurem a domem stała się płynna, a dane muszą pozostać bezpieczne – mówi Przemysław Kania.

Dodaje, że Cisco tworzy miejsca pracy nie tylko w ramach własnych struktur, ale także w strukturach swych partnerów realizujących wspólne projekty. Mowa tu o ok. 10 tys. specjalistów w całej Polsce. Wartość owych projektów to ok. 800 mln dolarów.

Ponadto w ramach Cisco Networking Academy młodsi i nieco starsi Polacy szkolą się z zagadnień cyfrowych. Przez 20 lat przez akademię przewinęło się 250 tys. osób, w Polsce działa ok. 400 akademii, wiedzę i kompetencje zdobywa w nich 51 tys. polskich studentów. - Jesteśmy tutaj numerem jeden w Unii Europejskiej, budujemy kompetencje cyfrowe w naszym kraju – mówi Przemysław Kania. Dodaje, że Cisco zainwestowało kilka lat temu w Centrum Kompetencyjne w Krakowie „i otrzymało fantastyczny zwrot z inwestycji w postaci znakomitych inżynierów, usług dostarczanych przez nich do wszystkich krajów”.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Technologiczny gigant przyjmuje pracowników i rośnie. Stolica Małopolski kluczowym ośrodkiem Cisco w Europie, Afryce i części Azji - Dziennik Polski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie