Od trzynastu lat plebiscyt Wielkie Odkrywanie Małopolski jest okazją do nagradzania gmin oraz przedsiębiorców, ale także imprez i wydarzeń, które przyczyniają się do turystycznej promocji naszej Małej Polski.
Nic więc dziwnego, że w tym roku do plebiscytu, we wszystkich kategoriach - a jest ich siedem - zgłosiło się ponad 150 instytucji. Z długiej listy Czytelnicy wybierali najlepszych, przysyłając łącznie (kupony i SMS) prawie 30 tysięcy głosów. Po ich podliczeniu i dodaniu do tego głosów kapituły okazało się, że ufundowana przez marszałka województwa małopolskiego Marka Sowę, nagroda Grand Prix w wysokości 50 tys. zł trafiła do Szczawnicy.
- Jestem niezwykle szczęśliwy, że to nam udało się wygrać ten wspaniały plebiscyt - mówi Grzegorz Niezgoda, burmistrz Szczawnicy, która okazała się największym odkryciem minionego sezonu. - W tym konkursie głosują przecież sami turyści, czyli nasi goście, a to ich zdanie i wyrażone poprzez głosy zadowolenie jest dla nas najważniejsze - dodał samorządowiec, który obiecał, że zrobi wszystko, by w przyszłości Szczawnica stała się jeszcze bardziej atrakcyjna dla turystów.
Po raz pierwszy w tym roku wprowadziliśmy dodatkową kategorię: Inwestycji zwiększającej atrakcyjność turystyczną. Także tu najlepsza okazała się Szczawnica, która może pochwalić się wybudowaniem nowej promenady nad Grajcarkiem. Zwycięzców było jednak więcej. Tradycyjnie już plebiscyt konkursu Wielkiego Odkrywania Małopolski wiąże się z obchodami Światowego Dnia Turystyki. Wczorajszą galę wykorzystano więc również jako wspaniałą okazję do odznaczenia osób zasłużonych dla turystyki.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?