Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP Intercity zaprezentowało nowy rozkład jazdy dla województwa małopolskiego. Do Krakowa pojedziemy częściej

Ewa Wacławowicz
Ewa Wacławowicz
Andrzej Banas / Polska Press
PKP Intercity ujawniło nowy rozkład jazdy na sezon 2023/2024 dla województwa małopolskiego. Jak możemy w nim przeczytać, już od 10 grudnia przybędzie połączeń zarówno całorocznych jak i sezonowych do i z Krakowa. Ze stolicy Małopolski pojedzie też więcej pociągów do Wiednia czy Monachium. Od 22 grudnia wraca zaś bezpośrednie połączenie Kraków - Zakopane.

Liczba połączeń całorocznych z i do Krakowa zwiększy się z 69 do 72, a sezonowo dojdzie ich kolejne 6. Z Krakowa do Warszawy będzie 28 par połączeń. Ponadto mieszkańcy stolicy Małopolski będą mogli skorzystać z 16 par połączeń do Trójmiasta (15 całorocznych i 1 sezonowego), 19 do Katowic (18 całorocznych i 1 sezonowego), 14 do Poznania (12 całorocznych i 2 sezonowych), 19 do Wrocławia (16 całorocznych i 3 sezonowych), 16 do Rzeszowa.

Nowy pociąg TLK Szczeliniec, połączy Kraków z Jelenią Górą, zatrzymując się w Nysie czy Kłodzku. Nowy pociąg IC Łukasiewicz będzie kursował w niedziele na trasie z Przemyśla do Krakowa.

Przybędzie nam również par pociągów międzynarodowych z/do Krakowa. Aktualnie jest ich 7 a będzie 9. Od 10 grudnia IC Odra pojedzie z Krakowa przez Opole i Wrocław do Berlina,a IC Danubius do Wiednia. Natomiast skład IC Chopin pojedzie z Warszawy przez Kraków aż do Monachium. Po drodze zatrzyma się, m. in. w Ostrawie, Wiedniu i Salzburgu. IC Chopin, będzie dojeżdżał też z grupą wagonów do Pragi z przełączką w Bohuminie oraz do Budapesztu, gdzie grupa wagonów przełączana będzie w Breclaviu.

Ponadto, od 10 grudnia w PKP Intercity przybędzie połączeń, w których podróżni będą mogli wybrać miejsce z grafiki. Do 174 już udostępnionych połączeń obsługiwanych składami wagonowymi z tą funkcją dołączy kolejnych ponad 50.

Powrót bezpośrednich całorocznych pociągów do Zakopanego

Od 22 grudnia wracają bezpośrednie całoroczne połączenia do Zakopanego. Z Krakowa do stolicy Tatr będzie można podróżować pociągami: EIC Tatry, TLK Małopolska, TLK Karpaty, IC Witkacy oraz IC Karłowicz. Dotychczas, ze względu na prace modernizacyjne prowadzone na trasie Kraków – Zakopane, było to możliwe jedynie w wakacje i ferie zimowe, a w pozostałym okresie wyłącznie zastępczą komunikacją autobusową z/do Krakowa. Pociągiem EIC Tatry podróżni z Krakowa dojadą w niecałe 2,5 h. Sezonowo nadal będą jeździć IC Halny i IC Podhalanin.

Prace modernizacyjne i zmiany w kursowaniu

Wprowadzony od 10 grudnia rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Od kwietnia do czerwca oraz od września do grudnia, pociągi relacji Kraków – Zagórz pojadą trasą okrężną z pominięciem Tuchowa, Bogoniowic-Ciężkowic, Gorlic i Biecza. Na odcinku Tarnów – Jasło zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.

Od kwietnia do czerwca na odcinku Kraków – Zdrój będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi TLK Małopolska i TLK Karpaty, a także na odcinku Tarnów – Krynica Zdrój za pociąg IC Malinowski. Do czerwca 2024 roku kontynuowana będzie modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Część pociągów nadal będzie obsługiwała stację Warszawa Gdańska, zamiast Warszawy Centralnej, lub będzie kursowała w skróconej relacji do/z Warszawy Wschodniej.

Czy Sejm będzie maszynką do głosowania?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: PKP Intercity zaprezentowało nowy rozkład jazdy dla województwa małopolskiego. Do Krakowa pojedziemy częściej - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto