Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolej górą, czyli jak w Podgórzu powstają gigantyczne estakady [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Łącznica zostanie połączona z torowiskiem w stronę Skawiny...
Łącznica zostanie połączona z torowiskiem w stronę Skawiny... Fot. Andrzej Banaś
Inwestycje. Za siedem miesięcy ma się zakończyć budowa łącznicy kolejowej między stacjami na Zabłociu i Krzemionkach. Już można zobaczyć dwa wielkie, ponad 600-metrowe wiadukty, po których pojadą pociągi. Robią wrażenie, choć jeszcze brakuje na nich torów.

Gigantyczna kolejowa inwestycja zmienia Podgórze. Kilkanaście metrów nad ul. Wielicką połączonych zostało już 28 przęseł, z których powstały dwie mierzące ponad 600 metrów długości estakady. Utrzymują się na trzydziestu podporach o wysokości od ośmiu do 15 metrów. Za około miesiąc na estakadach ma się rozpocząć układanie torów, po których pojadą pociągi między stacjami Zabłocie i Krzemionki.

Autor: Arkadiusz Maciejowski

Kolejarze z PKP PLK, odpowiadający za inwestycję, przekonują, że finał prac przy budowie wiaduktów oznacza kres największych utrudnień dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej, które trwały w Podgórzu praktycznie przez cały zeszły rok. - Do czasu zakończenia całej inwestycji, czyli jeszcze przez kilka kolejnych miesięcy, kierowcy muszą liczyć się z ograniczeniami na __drodze, ale będzie ich zdecydowanie mniej - uspokajają w PKP PLK. Obecnie kierowcy nie mogą jeszcze w pełni korzystać m.in. z estakady Obrońców Lwowa.

Oprócz budowy estakad modernizowane są też stacje na Zabłociu i na Krzemionkach. Powstają tam zupełnie nowe perony oraz hale dla podróżnych. - Z nowej stacji na Krzemionkach, która została przesunięta bliżej skrzyżowania ul. Wielickiej i Powstańców Wielkopolskich, podróżni będą mogli przesiąść się bezpośrednio do __tramwajów - tłumaczy Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Zgodnie z umową, którą PKP PLK podpisało z wykonawcą, czyli konsorcjum firm Budimex (lider) oraz Ferrovial Agroman, budowa łącznicy (jej koszt to ponad 250 mln zł) ma się zakończyć 16 września, czyli za siedem miesięcy. Dzięki niej pociągi dojadą o kilkanaście minut szybciej m.in. z Zakopanego do Dworca Głównego w Krakowie. Nie będą już musiały wjeżdżać na stację w Płaszowie, by zmienić tam kierunek jazdy. Po nowych estakadach pojadą wprost do centrum miasta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto