3 z 6
Poprzednie
Następne
Cztery warianty Trasy Ciepłowniczej w Krakowie. Do wyboru przejazd mostem albo tunelem pod Wisłą
Wariant II
Ten wariant zakłada, że trasa drogowa byłaby prowadzona mostem i estakadą wraz z układem torowym. W przebiegu tym trasę tramwajową zaplanowano od skrzyżowania ulic Lipskiej, Golikówka, Mierzeja Wiślana, Surzyckiego, jako przebiegającą równolegle pomiędzy jezdniami trasy głównej. W wariancie tym trasa drogowa w początkowym przebiegu poprowadzona byłaby w tunelu, jako kontynuacja Trasy Nowobagrowej (w planach), natomiast torowisko na poziomie istniejącym. Następnie tuż za ul. Korbońskiego byłoby zakończenie tunelu drogowego. Dalej trasa drogowa przebiegałaby wraz z torową obok nieruchomości zlokalizowanych wzdłuż ul. Golikówka i terenów ogródków działkowych. Tuż przed międzywalem Wisły projektowany jest most drogowo-tramwajowy. Trasa kontynuowana byłaby więc estakadą przechodząc przez: międzywale wraz z Wisłą, tereny przemysłowe wzdłuż ul. Ciepłowniczej aż do skrzyżowania z ul. Nowohucką. Kolejno po przekroczeniu rzeki projektowany jest koniec mostu, a trasa rozpoczyna przebieg po estakadzie drogowo-tramwajowej. Natomiast koniec tej estakady wyznaczono tuż za zjazdem do „Selgrosa”. Od tego obszaru trasa przechodziłaby na poziom istniejący. Koniec jej przebiegu stanowiłoby rondo Dywizjonu 308.