2 z 6
Poprzednie
Następne
Cztery warianty Trasy Ciepłowniczej w Krakowie. Do wyboru przejazd mostem albo tunelem pod Wisłą
Wariant I
W tym wariancie trasa główna poprowadzona jest mostem i estakadą z rozdzieleniem przebiegu torowiska tramwajowego.
Początek drogi stanowić ma połączenie z projektowaną (na etapie koncepcji) trasą Nowobagrową (przebieg w tunelu). Trasa Ciepłownicza poprowadzona byłaby po nowym śladzie. Początek wyznaczono na skrzyżowaniu ulic Lipskiej, Golikówka, Mierzeja Wiślana, Surzyckiego. Trasa przebiegałaby obok terenów ogródków działkowych zlokalizowanych wzdłuż ul. Golikówka. Przy skrzyżowaniu z ul. Korbońskiego wyznaczono zakończenie tunelu drogowego. Dalej trasa prowadziłaby estakadą przechodząc przez: międzywale wraz z Wisłą, tereny przemysłowe wzdłuż ul. Ciepłowniczej aż do skrzyżowania z ul. Nowohucką, gdzie nastąpiłoby połączenie układu drogowego z torowym prowadzonym od ul. Saskiej.
Początek torowiska przebiegającego wraz z układem drogowym wyznaczono na skrzyżowaniu ulic Lipskiej i Saskiej. Dalej trasa tramwajowa kontynuowana byłaby wzdłuż całego ciągu ul. Saskiej (skrzyżowania z ulicami: ks. Stoszki, Stróża Rybna, Płaszowską, Myśliwską, Koszykarską i Nowohucką). Od skrzyżowania Saska-Nowohucka-Stoczniowców trasa drogowo-torowa kontynuowana byłaby w ul. Nowohuckiej, z rozdzieleniem dróg i torów. Układ drogowy w ul. Nowohuckiej pozostałby bez zmian. Układ torowy
zostałby poprowadzony wzdłuż istniejącej jezdni. Projektowany jest most dla trasy tramwajowej (obok mostu Nowohuckiego). Następnie układ torowy łączy się z główną Trasą Ciepłowniczą (Nowohucka/Ciepłownicza).
Koniec estakady tramwajowej projektowany jest przy drodze wjazdowej prowadzącej do „Selgrosa”. Natomiast koniec trasy głównej stanowiłby węzeł w al. Pokoju – rondo Dywizjonu 308.