Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowy trasy S7 Widoma - Kraków pilnuje... rozbójnik. A jak tam postęp prac? Nierówny

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Rozbójnik z ekipy Janosika pojawił się w Zastowie. Z wiaduktu nad torami kolejowymi – którym przechodzi powstający odcinek trasy S7 Widoma-Kraków spogląda na postępujące prace i pilnuje robotników by się nie obijali. Wiadukt ma 77 metrów długości. Trasa biegnie nim prawie 15 metrów nad linią kolejową do Warszawy. Skoro rozbójnik pilnuje, to jak postępują prace? Można powiedzieć... nierówno. Od strony Widomej wykonanie robót budowlanych szacuje się na 64 proc., ale na odcinku od strony Krakowa, na terenie miasta to na razie 36 proc. planowanych prac do wykonania.

Zatem nie tak szybko S7 połączy się z budowaną równocześnie Północą Obwodnicą Krakowa. Choć zapowiadano, że w 2024 roku tak się stanie. Inwestycje mogą jednak przeciągnąć się na rok 2025. Oczywiście możliwe jest wcześniejsze oddawanie ich do użytku kierowców odcinkami. Czas pokaże.

Droga ekspresowa S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie pełniła funkcję obwodnicy dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Skomunikowana będzie z siecią innych dróg poprzez osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów. Na węźle Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa. Oddawanie do użytku S7 na północ od Krakowa będzie zapewne następować etapami w latach 2023-2024.

Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju.

Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich poprzez budowę drogi ekspresowej jest korzystne dla obszarów miejskich, ponieważ ruch tranzytowy dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców. Powoduje bardzo znaczną uciążliwość dla mieszkańców w postaci wypadków, hałasu, spalin i wibracji. Nakładając się na ruch miejski prowadzi on do poważnego zatłoczenia ulic. Tranzyt przez miasto prowadzi do powstawania wąskich gardeł na sieci dróg krajowych, zmniejszając przepustowość tej sieci. Poprowadzenie ruchu poprzez nowo wybudowaną drogę ekspresową pozwoli uzyskać znacznie większe korzyści dla użytkowników i środowiska niż pozostawienie ruchu na dotychczasowym przebiegu.

Polska policja wymienia flotę!

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowy trasy S7 Widoma - Kraków pilnuje... rozbójnik. A jak tam postęp prac? Nierówny - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto