Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa III Obwodnicy Krakowa. Urzędnicy zasypani zastrzeżeniami

Dawid Serafin
Urzędnicy wciąż nie wiedzą, jakie uwagi mieszkańców przy budowie Trasy Pychowickiej i Trasy Zwierzynieckiej zostaną uwzględnione w projekcie.

Wciąż nie ma raportu z konsultacji społecznych w sprawie budowy tras pychowickiej i zwierzynieckiej. Rozmowy z mieszkańcami zakończyły się w lipcu, czyli blisko miesiąc temu. Z ich efektami wczoraj mieli się zapoznać radni z komisji infrastruktury. Jednak zamiast konkretów były ogólniki. Wciąż też nie wiadomo, jakie postulaty krakusów zostaną uwzględnione.

W sumie do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu wpłynęły 293 zastrzeżenia odnośnie planowanych budów. Szczegółowy raport, czego dotyczyły, ma być gotowy dopiero we wrześniu. Tymczasem już wczoraj urzędnicy spotkali się z radnymi z komisji infrastruktury by rozmawiać z nimi na temat rezultatów spotkań.

- Niestety, nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele z tego, co powiedział dyrektor ZIKiT - przyznaje Aleksander Miszalski, radny PO i członek komisji infrastruktury. - Nie wiadomo wciąż najważniejszego: jakie uwagi mieszkańców zostaną uwzględnione - dodaje. Podobnego zdania jest radny Józef Pilch z PiS, który rozczarowany jest brakiem konkretów.

Tymczasem pełniący obowiązki dyrektora ZIKiT Marcin Korusiewicz zapewnia, że ponownie spotka się z radnymi kiedy raport będzie gotowy.- Mogę jednak powiedzieć, że najważniejsze zastrzeżenia dotyczyły m.in. zmiany wielkości drogi i obniżenia jej kategorii. Zamiast drogi z trzema pasami w jednym kierunku, mieszkańcy chcą by liczyła tylko dwa pasy - wylicza dyrektor. - Dodatkowo część osób chce, by odsunięto przebieg trasy Pychowickiej od istniejącej zabudowy, niektórzy postulują też rezygnację z węzła wielopoziomowego w okolicach ulicy Tynieckiej.

Trasy Pychowicka i Zwierzyniecka mają zamknąć trzecią obwodnicę miasta. Urzędnicy zaprezentowali koncepcję budowy na początku czerwca.

Trasa Pychowicka - o długości 2 km i trzech pasach ruchu w każdą stronę - ma biec od ul. Grota-Roweckiego (tu ma łączyć się z trasą łagiewnicką - budowa planowana na lata 2019-2022), dalej ma przebiegać przy zalewie Zakrzówek, a następnie po nowym 400-metrowym moście na Wiśle. Przed nim, na skrzyżowaniu trasy z ulicami Tyniecką, Norymberską i Sodową, ma powstać dwupoziomowy węzeł. Na drugim brzegu rzeki ma stanąć kolejny węzeł drogowy. Trasa będzie miała stąd dwie odnogi, które połączą się z ulicami Przegorzał oraz z węzłem przy moście Zwierzynieckim.

Dalej droga, już jako trasa zwierzyniecka, planowana jest w tunelu, pod ul. Księcia Józefa, terenami zielonymi Salwatora, Wzgórzem św. Bronisławy, gdzie wznosi się kopiec Kościuszki, ulicą Królowej Jadwigi oraz rzeką Rudawą. To w tym miejscu pojawić się może problem z mieszkańcami, bo rejon jest mocno zabudowany osiedlami. Tunel ma liczyć 2,5 km. Wyjazd z niego znajdzie się dopiero przy ul. Armii Krajowej, która ma zostać rozbudowana, a z trasą połączy się dwupoziomowym skrzyżowaniem. Ostatecznie trasa zwierzyniecka połączy się z rondem Ofiar Katynia. Nowa droga będzie liczyć 4,2 km.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto