Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

85 mln zł na przygotowanie Krakowa do modernizacji linii kolejowych

Bartosz Dybała
Przemysław Świderski
Sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji krakowskiego węzła kolejowego zapewni nowa nastawnia w Dłubni, dodatkowe urządzenia sterowania ruchem oraz odnowa mostów, wiaduktów i torów na linii Kraków Mydlniki – Podłęże. Na remont trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły 85 mln zł.

Realizacja prac umożliwi wykorzystanie trasy w trakcie robót inwestycyjnych, prowadzonych na węźle krakowskim, m.in. podczas modernizacji trasy E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Efektem robót będzie lepsza jazda pociągów towarowych, a także tranzyt pasażerskich. PLK przygotowują sieć kolejową, by zmiany związane z dużymi i niezbędnymi inwestycjami nie wpływały znacząco na ruch pociągów.

Do 2018 r. zarządca infrastruktury zrealizuje inwestycje za ok. 49 mln zł brutto (ze środków budżetowych) na odcinku linii nr 95 Kraków Batowice – Nowa Huta. Zapewnią one zwiększenie prędkości do 100 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 80 km/h dla pociągów towarowych. Między Krakowem Batowicami a Nową Hutą wymienionych zostanie blisko 17 km toru. W Dłubni PLK wybudują i wyposażą w urządzenia sterowania ruchem kolejowym nowoczesną nastawnię. Obecnie trwa przetarg na wybór wykonawcy prac na odcinku Kraków Batowice – Nowa Huta.

Do trzeciego kwartału przyszłego roku PLK zrealizują również zadanie inwestycyjne za ok. 36 mln zł brutto (ze środków UE CEF „Łącząc Europę”) na odcinku Kościelniki – Podłęże. Prace poprawią parametry linii, usprawnią ruch pociągów i zwiększą bezpieczeństwo. Wymieniony będzie tor, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna. Ze względu m.in. na utrzymanie sprawnych przewozów towarów, PLK zapewnią także naprawę i konserwację 22 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 wiaduktów (min. w Kościelnikach i Podgrabiu) oraz 5 mostów (min. nad Wisłą i Dłubnią).

Łącznie na poprawę trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły 85 mln zł. Środki pochodzą z budżetu Państwa i z unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę” CEF.

Inwestycje na linii Kraków Mydlniki – Podłęże nr 95 wiążą się też z przewidywanym większym ruchem towarowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uwzględniają w planach inwestycje korzystne dla kolei i Krakowa, m.in. wykorzystanie transportu kolejowego przez firmy działające w sąsiedztwie linii.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:PKP PLK w 2017 roku zainwestuje blisko 5,5 mld zł

Źródło:Agencja Informacyjna Polska Press

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto