Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolej z Oświęcimia do Krakowa przez Chrzanów i Trzebinię w nowym rozkładzie wciąż z autobusową komunikacją zastępczą. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Podróż z Oświęcimia do Krakowa przez Chrzanów i Trzebinię nadal będzie odbywać się z komunikacją zastępczą
Podróż z Oświęcimia do Krakowa przez Chrzanów i Trzebinię nadal będzie odbywać się z komunikacją zastępczą Archiwum GK / Bogusław Kwiecień
Od 12 marca wchodzi nowy rozkład jazdy PKP. Dla pasażerów podróżujących z Oświęcimia przez Chrzanów i Trzebinię do Krakowa niewiele się zmieni. Wciąż muszą się liczyć z trudnościami na odcinku od Chrzanowa do Trzebini, gdzie nadal będzie obowiązywać zastępcza komunikacja autobusowa. Na razie kolej nie podaje dokładnej daty, kiedy będzie można podróżować bez przeszkód.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Zastępcza komunikacja między Chrzanowem a Trzebinią do końca marca?

Problemy z podróżowaniem koleją między Chrzanowem a Trzebinią związane są z modernizacją linii 93. Zastępcza komunikacja na tym odcinku została wprowadzona z końcem września ub. roku, gdy ruszyła przebudowa dwóch wiaduktów w Chrzanowie przy ul. Siennej i Krasickiego.

PKP Polskie Linie Kolejowe przekonywały, że prowadzone prace wymagają zamknięcia ruchu pociągów pasażerskich. Część pasażerów sądziła, że wraz z nowym rozkładem jazdy, który wchodzi od 12 marca i będzie obowiązywał do 10 czerwca, nie będzie już wspomnianych ograniczeń.

- Zakończenie prac, w związku z którymi wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa przewidziane jest z końcem marca br. - Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK podtrzymuje termin podany już jesienią ub. roku.

Na razie jednak nie podaje żadnej konkretnej daty. Pasażerowie tymczasem czekają niecierpliwie, bo podróżowanie z przesiadkami na autobus jest uciążliwe. W sumie utrudnienia na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Chrzanowem i Trzebinią ciągną się od ponad dwóch lat.

Wiele osób skarży się przy tym na zbyt małą liczba autobusów w stosunku do liczby pasażerów oraz lokalizację punktów ich odjazdu oddaloną od stacji kolejowych. Problem zwłaszcza mają osoby, które po raz pierwszy podróżują tą trasą, m.in. turyści jadący z Krakowa do Oświęcimia.

Podróż z Oświęcimia do Krakowa przez Chrzanów i Trzebinię nadal będzie odbywać się z komunikacją zastępczą
Podróż z Oświęcimia do Krakowa przez Chrzanów i Trzebinię nadal będzie odbywać się z komunikacją zastępczą Archiwum GK / Sławomir Bromboszcz

Pociągi z Krakowa przez Skawinę dojeżdżają tylko do Przeciszowa

Dla pasażerów z Oświęcimia zamknięte nadal pozostaje także bezpośrednie połączenie z Krakowem przez Skawinę, Spytkowice, Brzeźnicę i Zator. Od 1 października ub. roku zaczęły tędy kursować składy Kolei Małopolskich w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, ale ze względu właśnie na przebudowę oświęcimskiej stacji kończyły bieg w Przeciszowie.

Wśród 10 par pociągów obsługujących linię 94 w nowym rozkładzie nie widać składów SKA, które dojeżdżałyby do Oświęcimia. Powodem, jak tłumaczyli jesienią przedstawiciele Kolei Małopolskich i Województwa Małopolskiego, były prace prowadzone w ramach modernizacji oświęcimskiej stacji.

- Ciekawe jednak, że w rozkładzie pojawiły się pociągi, które wraz z rozpoczęciem sezonu turystycznego będą kursować trasą z Katowic przez Oświęcim, Przeciszów do Energylandii - zwraca uwagę Mateusz Zając, pasażer z Oświęcimia.

Jak się okazuje, dokładnie do nowego przystanku uruchomionego w grudniu ub. roku Zator Park Rozrywki i stacji w Zatorze.

Na stacji w Oświęcimiu i na całej linii 93 prace potrwają do końca roku

Prace na stacji w Oświęcimiu mają zakończyć się z końcem tego roku. Podobnie jak modernizacja całej linii 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia.

Podróż z Oświęcimia do Krakowa przez Chrzanów i Trzebinię nadal będzie odbywać się z komunikacją zastępczą
Podróż z Oświęcimia do Krakowa przez Chrzanów i Trzebinię nadal będzie odbywać się z komunikacją zastępczą Archiwum GK / Bogusław Kwiecień

Całkowity koszt tej inwestycji wynosi 800 mln zł. Po jej zakończeniu wyższy poziom obsługi pasażerów będzie na 10 stacjach i przystankach. Poza Oświęcimiem także m.in. w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie, Brzeszczach Jawiszowicach, Jawiszowicach Jaźniku, Kaniowie i Dankowicach.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto