Stwórz z nami wielką galerię MPK!
- Ogólne założenie zmian jest takie, że w Krakowie dominującym środkiem transportu jest tramwaj. W nowej siatce połączeń chcemy ograniczyć sytuacje, kiedy trasa autobusu dubluje się z trasą tramwaju - mówił podczas prezentacji propozycji nowej siatki Marek Bauer z Politechniki Krakowskiej, jeden z autorów opracowania.
Jakie nowości w siatce MPK?
Szkielet komunikacyjny Krakowa ma być oparty o tzw. linie magistralne tramwajowe i autobusowe. Podobnie jak dziś, będą one przebiegać wzdłuż i wszerz Krakowa, łącząc osiedla leżące na przeciwległych krańcach miasta. Wśród nowości jest natomiast likwidacja połączeń autobusowych wzdłuż pierwszej obwodnicy.
Nowy plan po majówce albo wakacjach
Zdaniem Joanny Niedziałkowskiej, dyrektor ZIKIT, żaden z wariantów nie oznacza ograniczeń. - Zależy nam, aby krakowska komunikacja miejska, która uchodzi za najlepszą w kraju, była jeszcze efektywniejsza, a także, by transportem zbiorowym podróżowało jeszcze więcej pasażerów - przyznała. Jej zdaniem, wszystkie zmiany wymagają dodatkowych środków finansowych.
Dlaczego zmiany?
Zdaniem naukowców z Politechniki Krakowskiej, gruntowną zmianę siatki połączeń komunikcji miejskiej powinno się przeprowadzać co 10 lat. W Krakowie ostatnią zmianę przeprowadzono 12 lat temu, a od tego czasu miasto bardzo się zmieniło.
Zobacz też:
Studencki tłok pod punktem sprzedaży biletów. Za czym tam kolejka?
7 z garażu: Grasz, tworzysz, śpiewasz? Zgłoś się!
Bukiniści znów na dworcu! [zobacz nasze zdjęcia]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?