Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Les Heures - francuski zespół muzyki dawnej

toratow
toratow
W sobotę w ramach II Festiwalu Muzyki z Klasztorów Benedyktyńskich Europy wystąpił w opactwie w Tyńcu francuski zespół muzyki dawnej Les Heures.

Zapraszamy do obejrzenia relacji z tego koncertu

oraz impresji z udziałem członkiń Les Heures


Stworzony przez młodych muzyków zaowodowych, zespół Les Heures przekształcił się w formację o zmiennej geometrii. Łączy muzykę poważną oraz bardziej popularną, religijną i świecką. Śpiewacy oraz instrumentaliści zespołu należą do innych uznanych grup i zespołów muzycznych, jednak z radością odnajdują się w tej formacji, w której mogą wyrazić to, co ich najbardziej pociąga.

Skład grupy:

Anne Dumont- klawesyn i puzon barokowy Anne studiowała grę na klawesynie pod opieką Yannick Le Gaillard oraz Elisabeth Joye w CNR de Cergy-Pontoise i w Konserwatorium Paryskim, gdzie otrzymała pierwsze nagrody za grę na klawesynie oraz za grę muzyki kameralnej. Zainteresowanie muzyką renesansu skłoniło ją do gry na puzonie barokowym, którą rozpoczęła w CNR w Tours razem z Franck Poitrineau. Anne uczy gry na klawesynie w szkołach muzycznych w Plessis-Bouchard, w Sotteville-les-Rouen i w Garches. Jest również członkiem, jako klawesynistka i sacqueboutiste (puzonistka), zespołów: Ensamble Circé, Hautbois Henry IV, Alcidiane, Il Ballo, Marini oraz Compagnie Outre Mesure.

Isabelle Dumont- viola da gamba Po uzyskaniu złotego medalu CNR w Cergy-Pontoise we Francji, w klasie prowadzonej przez Jérôme Hantai, Isabelle Dumont studiowała pod kierunkiem Wieland Kuijken i uzyskała w Konserwatorium Królewskim w Brukseli dyplom ukończenia studiów wyższych. Dzięki udziałowi w wielu stażach, skorzystała również z lekcji Rainera Zipperling czy też Jordiego Savall. Jest członkiem zespołów Circé, Alcidiane, Il Ballo oraz Compagnie Outre Mesure, wykonuje utwory na violę, a także utwory z wczesnego renesansu oraz baroku na violi da gamba oraz lirze. Ponadto pracowała pod kierownictwem Gabriela Garrido, lors de Akademii Ambronay oraz z zespołami la Réjouissance (kierownictwo muzyczne Stefano Intrieri), le Concert Spirituel (kierownictwo muzyczne Hervé Niquet), Carrosse d'or - sztuka Comedia Dell Arte La Pazzia Senile i Don Quichotte.

Emmanuelle Huteau - śpiew Emmanuelle odkryła powołanie wokalistki w 1994 roku, śpiewając w chórach w La Perverie. Obecnie odbywa studia z zakresu muzykologii na wydziale w Tours. Emmanuelle bierze lekcje śpiewu u Brigitte Pelote, Noémi Rime, Myriam de Aranjo i Michel Welsch. W celu doskonalenia znajomości repertuaru muzyki dawnej studiuje od 2002 roku rekonstrukcję wymowy i gestykulacji z epoki baroku w klasie Nicole Rouillé. Od 1996 roku Emmanuelle śpiewa i gra w różnych zespołach wokalnych i instrumentalnych. W roku 2000 jako wokalistka oraz fagocistka weszła w skład grupy Compagnie Outre Mesure, specjalizującej się we wspołzależnościach między muzyką i tańcem w dobie renesansu. Śpiewa w różnych zespołach muzyki dawnej: l'Ensemble Circé, Les Ombres Errantes, Aria Voce, Le Collegium Orpheus. Emmanuelle gra również w zespołach tradycyjnej (ludowej) muzyki bretońskiej Genn ha Genn oraz la Swing Steredenn, a także występuje w duecie z akordeonistą Olivier Depoix.

Marie-George Monet - śpiew Po studiach muzycznych oraz na muzykologii w Konserwatorium im. Francis Poulenc oraz na Uniwersytecie im. François Rabelais w Tours, debiutuje jako wokalistka w 2000 roku u boku Sophie Hervé, a następnie Myriam de Aranjo. W 2002 roku rozpoczyna naukę w klasie interpretacji muzyki baroku pod kierownictwem Noémi Rime w CNR w Tours, zapoznaje się również z repertuarem niemieckim pod okiem Udo Reinemann. Od 2003 roku Marie-George studiuje w Guildhall School of Music and Drama w Londynie w klasie Davida Pollard, a następnie Laury Sarti. Jest także członkiem zespołu l'Ensemble Circé, grupy Compagnie Outre-Mesure, z którą występuje w różnych przedstawieniach lirycznych. Od 2005 roku współpracuje z zespołem Doulce Mémoire (kierownictwo muzyczne Denis Raisin-Dadre) i wciela się w postać kurtyzany podczas spektaklu Viva Venezia! Marie-George występuje (we Francji i zagranicą) również jako solistka w repertuarze oratoryjnym (Gloria de Vivaldi, Requiem Hassego, Nieszpory spowiednika Mozarta, Via Crucis Liszta, Siedem słów Chrystusa na krzyżu Gounoda i operowym (partia Messaggiery w Orfeuszu Monteverdiego, partia trzeciej damy w Czarodziejskim flecie Mozarta).






od 7 lat
Wideo

NORBLIN EVENT HALL

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto