MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Gołębie operatorami filmowymi

Ewa Adamska
Ewa Adamska
Łukasz Żołądź
Oryginalny pomysł gołębi filmujących Kraków okazał się bezkonkurencyjny. Kampania odniosła wielki sukces w konkursie na reklamę, zdobywając Grand Prix dla Krakowa.

"Ikar", czyli Gołębie kręcą Kraków cz. II [wideo]


Kampania "Gołębie kręcą Kraków" rozpoczęta 16 maja 2010 roku, zwyciężyła w konkursie KREATURA 2011. Twórcom chodziło o pokazanie miasta oczami najstarszych mieszkańców, silnie kojarzących się z Krakowem. - Kto może o Krakowie opowiedzieć lepiej niż gołębie? Niby to jasne, ale nikt o tym wcześniej nie pomyślał! - tak uzasadniał wybór zwycięzcy Philippe Boutie, juror konkursu Kreacji
w Reklamie Kreatura 2011. Autorem pomysłu jest krakowska agencja reklamowa TBWA.

Gołębie stając się operatorami filmowymi, fruwały po mieście z przyczepionymi mini
kamerkami, rejestrującymi widoki. Ptaki nie latały jednak bezcelowo - wystartowały z pięciu różnych miejsc: Rynku, Kazimierza, Nowej Huty, Kopca Kościuszki i Kopca Kraka. Po zakończeniu podróży wracały do swojego gołębnika. Z materiału nakręconego dzięki ptakom powstało 20 jednominutowych filmików, umieszczonych
na stronie: www.krakow.travel. Internauta mógł więc śledzić trasę przelotu ptaka, umieszczoną na specjalnej mapce wraz z oznaczeniami obiektów. Z najciekawszych ujęć powstał powstał film "Dokument", do którego ścieżkę dźwiękową skomponował krakowski zespół Kroke.

Działania promocyjne kampanii prowadzone były w sześciu miastach Polski. W promocję zaangażowany jest Jerzy Stuhr, reżyser i odtwórca krótkiego spotu reklamowego "Ikar", emitowanego w kinach i TVP. Gołąb jest obecny również na facebooku, gdzie ma swój profil, a także w grupie interaktywnej "Łap w lot", w której najlepsi gracze mają szansę wyjechać na weekend do Krakowa. Gołąb jako operator filmowy ma również możliwość złożenia papierów do Łódzkiej Szkoły Filmowej [sic!].

Inne nagrody, jakimi obsypano kampanię, to: nagroda Media Trendy 2011 w kategorii "Odwaga w planowaniu mediów", dwie nagrody w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2011: złoto - w kategorii "Marketing Miejsc" oraz brąz w kategorii "Kampania". Spot "Ikar"otrzymał natomiast pierwszą nagrodę na Festiwalu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów "Promocity" w Gdyni.

Zobacz też:


Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne |
Blogi | Zdrowie i uroda | Konkursy MM | MoDO
| Inwestycje | Recenzje | Rowery
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Grosicki kończy karierę, Polacy przed Francją czyli STUDIO EURO odc.5

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto