Dworzec Główny ma dostać dotację z Unii Europejskiej (55 mln zł), jeśli do końca roku powstanie projekt techniczny nowych rozwiązań oraz zabezpieczonych zostanie 25 mln złotych wkładu własnego. W połowie 2009 roku robotnicy powinni zacząć pracę, a nowy dworzec ujrzymy w marcu 2011 roku. Jest to możliwe dzięki wpisaniu przedsięwzięcia na listę wsparcia Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Plany rozwoju krakowskiej kolei idą dalej. Jest szansa, że linia kolejowa Kraków - Podłęże - Piekiełko - Nowy Sącz - Muszyna - granica polsko-słowacka będzie w europejskiej sieci transportowej TEN-T. Odnowa istniejących i dobudowanie dodatkowych 40 kilometrów torów mogłoby skończyć się do 2020 roku. Dystans Krakowa do Nowego Sącza skróciłby się do 92 km, a do słowackiej granicy byłoby jedynie 140 kilometrów. Pociągi osiągałyby prędkości od 120 do 200 km/h. Dziś jeżdżą z prędkością jedynie 70 km/h. Czas podróży do Nowego Sącza skróciłby się do godziny z dotychczasowych trzech.
Jest również możliwe, że taka inwestycja pozwoli skrócić podróż do Zakopanego. Również z trzech do jednej godziny.
Na przeszkodzie stanąć mogą właściciele terenów, przez które miałaby iść trasa kolei.
Pokaż, czym żyje miasto!
Płacimy za najlepszą wieść!
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?