Swoją uniwersalność nowe Renault Clio zawdzięcza doskonałemu trzymaniu się drogi i jeszcze lepszemu komfortowi układu jezdnego oraz silnikom, które są liderami na rynku pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Jednym z głównych atutów Clio IV są nowoczesne silniki serii Energy: benzynowy TCe 90 (3-cylindrowy z turbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem paliwa, z systemem Stop & Start) oraz wysokoprężny dCi 90 (z systemem Stop & Start o obniżonej do 83 g/km emisji CO2 i średnim zużyciu paliwa wynoszącym 3,2 l/100 km). Ofertę silnikową uzupełniają benzynowa jednostka 1.2 16V/75 KM oraz diesel dCi 75.
Auto zapewnia najwyższy poziomu bezpieczeństwa czynnego i biernego - model ten zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP i to według nowych zasad oceny. Samochód wyróżnia się atrakcyjnym przodem z powiększonym, pionowym logo, dumnie prezentującym się na czarnym, błyszczącym tle. Design ten został wprowadzony po raz pierwszy w modelu studyjnym DeZir. Podkreślone chromowanymi obramowaniami reflektory i światła dzienne z diodami LED wzmacniają wyrazistą stylistykę przodu.
Model, proponowany wyłącznie w wersji 5-drzwiowej, wyróżnia się sportowym designem, który dodatkowo podkreślają niemal niewidoczne, wbudowane klamki drzwi tylnych, umieszczone obok tylnych szyb. Clio ma przestronne wnętrze i bardzo duży bagażnik (300 dm3).
Projektanci szczególnie starannie dopracowali proporcje bryły tego modelu: auto ma długość 4,062 m, szerokość 1,732 m (bez lusterek bocznych), wysokość 1,448 m i ma niskie zawieszenie: o 45 mm niższe od Clio III. Rozstaw kół został znacznie poszerzony (od 34 do 36 mm większy od Clio III).
Obniżone podwozie daje wrażenie doskonałej stabilności i aerodynamiki. Nowe Clio wyróżnia się mocno zarysowanymi nadkolami. Z profilu zwraca uwagę typowym stylem coupé z zamaskowanymi klamkami tylnych drzwi, wbudowanymi w słupek. Rozmiar kół został zwiększony w stosunku do wysokości auta w celu zapewnienia lepszej dynamiki. Duże koła zostały przesunięte o 15 mm na zewnątrz w stosunku do Clio III. W pełni wypełniają nadkola - sprawiając wrażenie, że niemal ich dotykają. Wrażeniu dynamiki sprzyja również wysunięta do przodu przednia szyba, podobnie jak założona przez stylistów proporcja między dolną częścią nadwozia i szybami (2/3 blachy i 1/3 szyb).
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?