Fakty24: Zobacz najświeższe informacje z Krakowa i Małopolski!
- Obok dworca biegnie ścieżka rowerowa w tunelu łączącym ulice Wita Stwosza i okolice Politechniki. To była główna przesłanka do budowy parkingu - mówi prof. Włodzimierz Czyczuła z fundacji. - Usytuowanie go tutaj jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Polsce - skwitował.
Stojak kosztował aż 5 tys. zł, bo nie został zrobiony z resztek po rozbiórce jakiejś stacji kolejowej, a z nowych materiałów. Rower w nim dobrze się trzymają, choć te z cieńszymi oponami mają tendencje do kładzenia się. Fundacja już wymyśliła rozwiązanie. Domontuje do torów szlabany kolejowe, które przytrzymają bicykle. - Ten stojak był drogi, bo jest symbolem. Pozostałe zrobimy prostsze. Rowery będziemy przyczepiać do wygiętych rurek - zapewnia profesor.
Ale czy zostawiania rowerów na dworcu to dobry pomysł? Czy będą bezpieczne? Fundacja zapewnia, że tak. Na razie w czasie remontu specjalny dozór zapewni im Straż Ochrony Kolei. Po zakończeniu inwestycji parkingi obejmie monitoring.
Kolej przypomina jednak, że na peronach, ze względów bezpieczeństwa rowerem jeździć nie można. Na szczęście stojaki będą umieszczone zaledwie kilkanaście metrów od wyjazdów z tunelu rowerowego biegnącego tuż pod stacją.
Małopolska Wybory 2011: Zobacz wszystkich kandydatów do Sejmu i Senatu
Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?