Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pętla tramwajowa z parkingiem na Górce Narodowej prawie gotowa. Jest już nawet piękny napis. Uruchomienie w tym roku

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Inwestycja między Krowodrzą Górką a Górką Narodową to głównie budowa linii tramwajowej o długości ok. 5 km wraz z pełną infrastrukturą drogową obejmującą budowę i przebudowę ciągów komunikacyjnych, budowę ścieżek rowerowych, budowę chodników oraz budową oświetlenia. A ponadto budowa 3 parkingów w systemie Park & Ride: przy pętli tramwajowo- autobusowej Krowodrza Górka,
przy ul. Pachońskiego w rejonie ul. Szopkarzy i przy pętli tramwajowo – autobusowej Górka Narodowa.
Inwestycja między Krowodrzą Górką a Górką Narodową to głównie budowa linii tramwajowej o długości ok. 5 km wraz z pełną infrastrukturą drogową obejmującą budowę i przebudowę ciągów komunikacyjnych, budowę ścieżek rowerowych, budowę chodników oraz budową oświetlenia. A ponadto budowa 3 parkingów w systemie Park & Ride: przy pętli tramwajowo- autobusowej Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego w rejonie ul. Szopkarzy i przy pętli tramwajowo – autobusowej Górka Narodowa. Szymon Korta
Wyjątkowo to co powstaje będzie w 99 proc. zgadzać się z tym co urzędnicy prezentowali na wizualizacjach kilka miesięcy temu. Ostateczny finał budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej zbliża się, a będzie nim oddanie do użytku pętli tramwajowej i autobusowej. Konstrukcyjnie inwestycja wygląda na gotową, ale widać, że w środku trzeba jeszcze sporo dopieścić. Jest już za to napis, który dumnie informuje gdzie jesteśmy...

Pętla tramwajowa z parkingiem na Górce Narodowej prawie gotowa

Uruchomienie komunikacji tramwajowej w kierunku Górki Narodowej z Krowodrzy Górki nie oznaczało zakończenia realizacji całego, wielkiego projektu. Przed nami ciągle dokończenie budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej: dwupoziomowego parkingu P+R z terminalem autobusowym i pętlą tramwajową. Na parkingu znajdzie się miejsce dla 470 samochodów. Data otwarcia pętli nie została jednak jeszcze podana.

Drugi istotnym elementem są nasadzenia. Te rozpoczną się już niebawem i potrwają całą jesień. W ramach zadania nasadzonych będzie ok. 3,5 tys. drzew i ponad 40 tys. krzewów – zdecydowana większość w granicach inwestycji. Z kolei w rejonie ul. Węgrzeckiej, a więc nieopodal pętli na Górce Narodowej, zostanie utworzony kolejny „Park Krakowian”. Warto też podkreślić, że wszędzie tam, gdzie to możliwe ze względów technologicznych, zastosowano tzw. zielone torowisko. Oznacza to, że około 60 proc. linii będzie zielona.

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą to koszt rzędu 600 mln zł. Projekt realizowany jest przy wsparciu z Unii Europejskiej oraz rządu RP. Dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi 184 mln zł, a 38 mln zł miasto dostało na realizację zadania w ramach rządowego programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich w 2023 r. Łączny koszt dofinansowania zewnętrznego to ok. 222 mln zł.

Poseł PiS o mediach publicznych: Chodzi im o reklamy, które pójdą do TVN

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto