Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Mieszkańcy domagają się strefy na Zabłociu

Piotr Rąpalski
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne) fot. Andrzej Banaś
Samochodów cały czas przybywa wraz z budową nowych bloków i biurowców. Przyjezdni kierowcy traktują ten rejon miasta jako darmowy parking.

Na Zabłociu powstają kolejne budynki mieszkalne i siedziby firm, tymczasem brakuje tam miejsc do parkowania. Mieszkańcy domagają się wprowadzenia strefy płatnego postoju, która ich zdaniem zmusi kierowców, szczególnie przyjezdnych, do parkowania gdzie indziej, albo krócej, lub korzystania z komunikacji miejskiej. To ma zwolnić miejsce dla aut mieszkańców, którzy będą mogli wykupić tanie abonamenty.

- W ostatnich latach Zabłocie było intensywnie zabudowywane przez deweloperów. Tylko w 2015 roku oddano do użytku kilka biurowców przy ul. Powstańców Wielkopolskich. Niestety, wskutek tych zmian Zabłocie zostało dosłownie oblężone przez samochody - twierdzi Adam Łaczek, miejski aktywista zajmujący komunikacją w Krakowie.

Strefa i to szybko
Uważa, że trzeba jak najszybciej wprowadzić strefę płatnego parkowania ograniczoną ulicami Powstańców Wielkopolskich, Stanisława Klimeckiego i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. I to najlepiej już na przełomie lat 2016 i 2017.

Strefa działa już w Starym Podgórzu i na większej części Grzegórzek, dlatego też kierowcy, chcąc uniknąć płacenia, zostawiają pojazdy na sąsiednim Zabłociu. I miejsca brakuje.

Kolejne rozszerzenie strefy muszą jednak przegłosować radni miejscy, a przygotować urzędnicy. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu widzi potrzebę takiego rozwiązania, ale ma problem. Wiele dróg w tym rejonie jest w rękach prywatnych osób, firm lub wspólnot mieszkaniowych.

- Na Zabłociu jedynie kilka ulic ma status drogi publicznej, a tylko na takich można pobierać opłaty. Większość to drogi wewnętrzne, w tym takie o nieuregulowanym stanie prawnym, np. ul. Zabłocie czy Romanowicza - przyznaje Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT. - Wprowadzenie strefy spowodowałoby jeszcze większe dogęszczenie parkujących tam aut, bo znalazłoby się w niej wiele ulic zwolnionych z poboru opłat - dodaje. Miasto stara się jednak przejmować kolejne drogi i przekształcać w ulice gminne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto