Budowa hali widowiskowo-sportowej w Czyżynach kosztowała 357 milionów złotych, a z odsetkami kredytowymi ponad 500 milionów. Kraków Arena jest coraz bardziej rozpoznawalna, a imprezy w niej organizowane wypełniają szczelnie trybuny, jednak to wciąż za mało, aby obiekt był dochodowy.
Zobacz też: Kraków Arena 2014 [wydarzenia, koncerty, sport]
Jednym ze sposobów na zarabianie na tego typu budowlach jest znalezienie sponsora tytularnego, który za określoną sumę nabędzie prawo do nazwy przez określony umową okres. Z tej opcji chce skorzystać Agencja Rozwoju Miasta S.A., która jest operatorem Kraków Areny. W najbliższym czasie zostanie rozpisany konkurs na tzw. naming rights. Jego wyniki poznamy jesienią tego roku.
- Nabycie naming rights to transakcja korzystna dla obu stron - zapewnia Małgorzata Przedrzymirska, rzecznik prasowy ARM S.A. - Dla sponsorów jest sposobem budowy wizerunku firmy. Poprzez zakup praw do obiektu użyteczności publicznej firmy są odbierane jako podmioty stabilne, nowoczesne, angażujące się w sprawy lokalnej społeczności. Zyskują także na promocji swojej marki, którą zapewnia obecność nazwy firmy przy organizowanych w obiekcie wydarzeniach. Z kolei właściciel obiektu, obok stabilnego finansowania, które umożliwia mu dalszy rozwój i rozbudowę portfolio imprez oraz infrastruktury, zyskuje także prestiż oraz nowoczesny wizerunek profesjonalnie zarządzanego obiektu, który tętni życiem przez znaczną część roku - wyjaśnia rzecznik.
Kraków Arena jest jedną z największych hal widowiskowo-sportowych w Europie, która sukcesywnie buduje swoją markę. I choć działa zaledwie od maja 2014 roku gościła już kilka prestiżowych imprez, a kolejne są już rozpisane z kilku- i kilkunastomiesięcznym wyprzedzeniem, a największe sportowe wydarzenie dopiero się szykują , w tym Mistrzostwa Świata w siatkówce mężczyzn, a w 2016 - Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej. Równie atrakcyjnie zapowiada się koncertowa rozpiska - Michael Bublé, Elton John, Slash, Bryan Adams, Ennio Morricone, Katy Perry - Kraków Arena przyciąga gwiazdy wielkiego formatu. Ma również szansę, żeby przyciągnąć znaną markę z potężnym kapitałem. Jednak póki co, można tylko zgadywać, jacy giganci będą chcieli ubiegać się o status jej sponsora tytularnego.
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?