Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dekalog narciarza FIS

Adam Marasek (TOPR)

1. Wzgląd na inne osoby
Każdy narciarz powinien zachować się w taki sposób, aby nie stwarzać niebezpieczeństwa innej osobie i nie powodować żadne szkody.
2. Panowanie nad prędkością jazdy
Narciarz może zjeżdżać z prędkością stosowną do swoich umiejętności, rodzaju i stanu trasy oraz pogody.
3. Wybór kierunku trasy
Narciarz znajdujący się na stoku powyżej innych narciarzy ma lepszą widoczność z góry, dysponuje większą możliwością wyboru trasy zjazdu, musi wybrać taki tor, aby uniknąć wszelkiej możliwości zderzenia z narciarzem znajdującym się poniżej.

4. Wyprzedzanie
Wyprzedzanie może odbywać się zarówno po stronie dostokowej jaki i odstokowej, po lewej stronie lub prawej, lecz w takiej odległości, która pozwoli uniknąć zderzenia lub potrącenia wyprzedzanego narciarza.
5. Przejazd i krzyżowanie torów jazdy
Narciarz, który przystępuje do jazdy na trasie, powinien sprawdzić, patrząc w górę i w dół, czy nie spowoduje tym niebezpieczeństwa dla siebie i innych. To samo obowiązuje przy ruszaniu z miejsca po chwilowym zatrzymaniu.
6. Zatrzymanie się
Tylko w razie absolutnej konieczności narciarz może zatrzymać się na trasie zjazdu. Po ewentualnym upadku narciarz winien usunąć się z toru jazdy tak szybko jak to tylko jest możliwe.
7. Podchodzenie
Narciarz powinien podchodzić tylko poboczem trasy, a w przypadku złej widoczności powinien całkowicie usunąć się z trasy. Tak samo przy schodzeniu w dół.
8. Stosowanie się do znaków narciarskich
Każdy narciarz winien stosować się do znaków ustawionych na trasach.
9. Wypadki
W razie powstania wypadku każdy, kto znajdzie się w pobliżu powinien udzielić poszkodowanemu pomocy.
10. Stwierdzenie tożsamości
Każda osoba biorąca udział w wypadku, lub będąca jego świadkiem zobowiązana jest podać swoje dane osobowe.

Chcąc uniknąć wypadku należy:
po pierwsze - przestrzegać zasad DEKALOGU NARCIARZA,

po drugie - wybierać trasy zjazdu stosowinie do swoich narciarskich umiejętności i panujących warunków,

po trzecie - nie jeździć cały dzień. Konieczne jest robienie przerw by organizm miał czas na regenerację sił,

po czwarte - wiedzieć, że najczęściej do wypadków dochodzi w godzinach popołudniowych, gdy narciarz jest już zmęczony,

po piąte - pamiętać, że nie jesteśmy sami na stoku. Swoim sposobem jazdy i zachowaniem nie możemy stwarzać zagrożenia dla innych narciarzy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto