Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wycofano ostatnie autobusy wysokopodłogowe

Kini
Kini
Po wycofaniu z ruchu Ikarusów przyszedł czas na Jelcze M120. Dziś MPK S.A. oficjalnie pożegnało te pojazdy. Zanim to nastąpiło, autobus był bohaterem pokazu w upozorowanym wypadku drogowym.

Dziś o godzinie 14:00 w siedzibie MPK S.A. przy ul. Brożka 3 nastąpiło oficjalne pożegnanie z Jelczem M120. Wcześniej o godzinie 13:00 najstarszy egzemplarz Jelcza, autobus numer 301, który za 3 dni skończyłby 15 lat, wraz z samochodem ciężarowym byli głównymi bohaterami pokazu działań ratowniczych i likwidacji skutków wypadku drogowego.

Jak mówi rzecznik MPK S.A. Marek Gancarczyk - Akcja ma na celu pokazanie wypadku, w którym uczestniczą duże samochody: autobus i samochód ciężarowy. Symulacja miała pokazać jak duża jest akcja ratunkowa i na czym polega. - Chodzi o to, żeby pokazać pasażerom, że mogą czuć się bezpieczni - dodaje. Służby, które uczestniczą w takich pokazach wypadku, ćwiczą swoje umiejętności. Dziś byli to: ratownicy medyczni, policja drogowa, straż pożarna oraz inspektorzy MPK.

W ostatniej części imprezy, Jelcz M120 o numerze BF 304 odbył swoja ostatnią drogę do składnicy pojazdów muzealnych MPK S.A. na Woli Duchackiej w towarzystwie Miłośników Komunikacji Miejskiej w Krakowie - Od dziś będzie to pojazd wyłącznie muzealny - mówi Marian Lesiak, główny specjalista do spraw strategicznych MPK.

- Mamy już XXI wiek, pora je wymienić na nowe. To był dość ciężki pojazd do jazdy, zwłaszcza w trudnych zimowych warunkach. Teraz wszystko jest automatyczne, a to był mimo wszystko lewar. Tak też mówiliśmy na te autobusy - "lewarki". Mam sentyment do tego autobusu, ale nie mam żalu że je wymieniają - mówił kierowca z 18-letnim stażem, Pawel Wierzyn.

Demonstracja była poprzedzona cyklem wykładów w ramach seminarium pn. „Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego - wybrane zagadnienia usuwania skutków katastrof drogowych z udziałem pojazdów ciężkich i autobusu”.


Jelcz 120 to kolejny, po węgierskim Ikarusie, wysokopodłogowy autobus, który zostaje wycofany z ruchu w Krakowie. Część starych autobusów została sprzedana, cześć zezłomowana.

To autobusy, które po raz pierwszy pojawiły się w Krakowie w maju 1993 roku. W ciągu dwóch lat było ich w Krakowie zakupionych 130. Woziły krakowskich pasażerów 15 lat. Autobusy niskopodłogowe są wprowadzane na ulice naszego miasta systematycznie każdego roku. Dzięki temu tabor autobusowy należy do jednych z najnowocześniejszych w Polsce. Prawie 93 proc. tego taboru to już niskopodłogowce.


od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto