WIDEO: Krótki wywiad
Powodem ogromnych uciążliwości jest modernizacja krakowskiego węzła kolejowego prowadzona przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Na 30 listopada zapowiedziano rozpoczęcie instalacji nowego komputerowego systemu sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. inwestycja ta ma docelowo usprawnić funkcjonowanie kolejowej komunikacji na Dworcu Głównym.
- Przez cały okres prowadzenia tych prac pociągi SKA1 (Wieliczka - Kraków - Balice) będą kursować w rozdzielonych relacjach: Kraków Lotnisko - Kraków Główny oraz Kraków Płaszów - Wieliczka Rynek Kopalnia. Na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Główny obowiązywać będzie honorowanie biletów kolejowych w tramwajach linii 3 i 50. W części przypadków możliwa będzie również przesiadka na pociągi SKA3 (Kraków - Tarnów) - podaje spółka Koleje Małopolskie, organizator Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Mieszkańcy do których dotarła informacja o planowanym skróceniu trasy pociągu do Płaszowa upominają się, by w tym czasie bilety kolejowe były honorowane także w obleganym autobusie 304, jedynej linii MPK, którą można dojechać bezpośrednio z Wieliczki do centrum Krakowa. Ludzie apelują także by przez dwa tygodnie „bez pociągu”, na linii 304 kursowały pojazdy przegubowe.
Wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji Piotr Krupa mówi, że do Urzędu Miasta nie wpłynęła od kolejowej spółki żadna informacja o planowanych utrudnieniach. - Nikt z nami o tym nie rozmawiał, nie było także żadnego pisma w tej sprawie. Jesteśmy za każdym rozwiązaniem, które pomoże pasażerom. Jeśli na linii 304 pojawią się autobusy przegubowe, jesteśmy gotowi dopłacić do ich przejazdów - deklaruje wiceburmistrz Wieliczki.
Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie powiedział nam, że zgodę na przejazdy na biletach kolejowych w tramwajach 3 i 50 w okresie 30 listopad - 14 grudzień wydano już wcześniej, natomiast pismo od kolei z prośbą o realizowanie analogicznego projektu w autobusach 304 wpłynęło dopiero w tym tygodniu. - Sprawa jest analizowana, decyzji jeszcze nie ma - mówi urzędnik.
Czy posiadcze okresowych biletów na SKA1 będa mogli korzystać na ich podstawie z linii 304, wyjasni się do 28 listopada. Już dziś wiadomo natomiast, że Wieliczka nie dostanie autobusu przegubowego nawet na dwa tygodnie.
- Tabor przegubowy nie jest duży. By dać taki autobus na „304” musielibyśmy „ściągnąć go” z którejeś z krakowskich linii priorytetowych, a to nie wchodzi w grę - twierdzi Sebastian Kowal.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?