Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych są głównym wykonawcą robót. Na dzisiejszym specjalnie zwołanym spotkaniu z dziennikarzami władze spółki wyjaśniały, dlaczego tramwaj jeszcze nie jedzie tunelem. - Prace budowlane, zgodnie z harmonogramem, zakończyły się 17 września - mówił Wiesław Nowak, prezes ZUE.
Dlaczego więc tramwaj nie może jechać tunelem?
Ano dlatego, że obecnie prowadzone są testy i próby związane między innymi z bezpieczeństwem. - To dla nas priorytet i nie możemy bez stuprocentowej pewności pozwolić na używanie tunelu - deklarował prezes Nowak.
Testy można by przeprowadzić wcześniej, ale cała budowa opóźniła się o 2,5 tygodnia. Powody były trzy. - Po pierwsze, znacznie więcej czasu niż planowaliśmy zajęły nam prace projektowe w zakresie systemów bezpieczeństwa i ich skoordynowania z systemami bezpieczeństwa w obszarze Galerii Krakowskiej i dworca kolejowego - przyznaje Kinga Nyga. - Po drugie, PKP pozyskało środki unijne i musiało dokonać szeregu dodatkowych prac budowlanych, a nie skoordynowanie tych prac z już trwającymi, wiązałoby się z utrudnieniami w tunelu w najbliższym czasie. Trzecim powodem był dużo większy niż planowano zakres prac naprawczych skorupy tunelu, zrealizowanych przez innych wykonawców - dodaje.
Tunelem jeszcze w październiku?
Kiedy więc ruszy dwukilometrowy tunel łączący Rondo Mogliskie z Politechniką Krakowską? - Bardzo byśmy chcieli i dołożymy wszelkich starań, by stało się to jeszcze w tym miesiącu - zapewnia prezes Wiesław Nowak.
Zobacz też:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?