MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza budowa wiaduktu nad torami w Płaszowie

Redakcja
PxM Projekt Południe
12 września ZIKiT przekaże plac pod budowę odcinka Lipska-Wielicka Krakowskiego Szybkiego Tramwaju wykonawcy. Beda utrudnienia w ruchu.

We czwartek, 12 września ,nastąpi przekazanie terenu budowy wykonawcy inwestycji wartej 150 milionów złotych - firmie Mota-Engil Central Europe S.A. Firma zobowiązała się wybudować nową linię tramwajową wraz z wiaduktem nad torami w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy, którą zawarto 6 września 2013.

- Dołożymy wszelkich starań, by jak najszybciej oddać udostępnić mieszkańcom nową linię tramwajową - zapewnił Manuel Antonio Da Fonseca Vasconcelos Da Mota - członek zarządu Mota-Engil, wykonawcy prac.

Głównym elementem tej inwestycji jest estakada dla tramwajów, rowerzystów i pieszych, która zostanie przerzucona nad torowiskiem kolejowym w Płaszowie. Wiadukt będzie kolejnym odcinkiem Krakowskiego Szybkiego Tramwaju Północ-Południe. Dzięki niemu na niemal całej długości - z wyjątkiem ronda Grzegórzeckiego - KST pojedzie wydzielonym torowiskiem, co skróci czas przejazdu linii 50 o około 5 minut - z 35 na 30 minut. Estakadą nie pojadą ani autobusy, ani samochody.

Zobacz także: Wiadukt nad Płaszowem podzielił mieszkańców [wizualizacje]

- Kraków skupia się na inwestycjach w infrastrukturę komunikacyjną. Podpisaliśmy umowę na budowę kolejnego odcinka Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między ulicami Lipską a Wielicką z potężną estakadą na torami kolejowymi - powiedział Jacek Majchrowski po podpisaniu kontraktu.

Nowa linia tramwajowa obejmuje budowę torowiska tramwajowego oraz infrastruktury towarzyszącej na odcinku od skrzyżowania ulic Kuklińskiego-Lipska-Saska do ulicy Wielickiej między przystankami Kabel i Dworcowa. Dzięki temu powstaną węzły rozjazdowe we wszystkich kierunkach na połączeniu z istniejącymi liniami w ciągu ulic Wielicka i Saska/Lipska. Estakada - o łącznej długości 600 metrów - będzie się składać z dwóch części - jedna pobiegnie nad torami kolejowymi, druga - nad istniejącym układem drogowym. Przy okazji inwestycji zostaną przebudowane ulice Saska, Gromadzka, Prokocimska i Żołnierska. Cała nowa linia szybkiego tramwaju będzie miała ponad 2 kilometry długości.

W tym rejonie należy się spodziewać pewnych utrudnień w ruchu. - Do końca tygodnia wykonawca złoży dokładny plan pracy, wraz z wyszczególnionymi utrudnieniami komunikacyjnymi, wtedy będziemy na bieżąco informować o zmianach w ruchu - wyjaśnia Michał Pyclik z ZIKiT-u. - Jednak utrudnienia te, przynajmniej na początki nie będą duże i nie obejmą głównych szlaków komunikacyjnych - dodaje.

Wartość umowy opiewa na 150 000 000,00 zł brutto, a współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 59%. Jednak udział funduszy unijnych może wzrosnąć nawet do 85% dzięki wnioskowi złożonemu przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego do Komisji Europejskiej.

Parametry inwestycji:

Długość torowiska tramwajowego ok. 2,1 km podwójnego toru,
Estakada tramwajowa wraz z infrastrukturą nad terenem kolejowym – o długości ok. 460m,
Estakada nad układem drogowym wraz z infrastrukturą tramwajową – o długości ok. 160m,
Rampy najazdowe łącznie o długości ok. 620m,
Rampa pieszo rowerowa o długosci 380 m.

od 7 lat
Wideo

Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto