Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ratownicy ćwiczą na budowanej Północnej Obwodnicy Krakowa. Inwestycja postępuje

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Wartość prac budowlanych to prawie 1,9 mld zł, a łączny koszt realizacji to prawie 2,4 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała prawie 680 milionów zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wartość prac budowlanych to prawie 1,9 mld zł, a łączny koszt realizacji to prawie 2,4 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała prawie 680 milionów zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. GDDKiA
W poniedziałek 17 lipca na budowanej Północnej Obwodnicy Krakowa odbędą się ćwiczenia służb, strażaków, policji i jednostek pogotowia ratunkowego. Akcja zaplanowana jest przez GDDKiA w rejonie wschodniego portalu tunelu w Dziekanowicach na godz. 10. Tymczasem budowa tej ważnej inwestycji postępuje, choć nie na każdym odcinku efekty są takie same. Są miejsca gdzie jezdnie wyglądają już na skończone, a gdzie indziej dopiero trwają wykopy i przygotowywanie gruntu.

Drogi gotowe są w blisko 50 procentach, wzmocnienie gruntu w 80 proc., mosty w blisko 90 proc., a tunele w 80 proc. Wartość całkowita tego projektu to prawie 2 mld zł, w tym 680 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Północna obwodnica Krakowa S52

Budowana Północna Obwodnica Krakowa (POK) w ciągu drogi ekspresowej S52 będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice. Kolejne węzły w kierunku wschodnim to Zielonki, Węgrzce, Batowice i Kraków Mistrzejowice.

Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych.

Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości. Biegnie ona nad ul. Krakowską w Bosutowie i potokiem Sudół Dominikański. Faktycznie ten obiekt składa się z dwóch estakad, o długości 569 m i 565 m. Długości obu konstrukcji są różne, bo są one poprowadzone w łuku. Dlatego obiekt południowy, będący „wewnętrznym” łukiem, jest o niespełna 4 metry krótszy. Jezdnia estakady będzie przebiegać w niektórych miejscach prawie 13 metrów nad poziomem terenu.

Północna Obwodnica Krakowa - kiedy koniec? Przewidywany termin oddania tej inwestycji do użytku to wrzesień 2024 roku.

Zmiana organizacji ruchu

Wprowadzona zmianę organizacji ruchu na ul. Na Zielonki w Krakowie. Jezdnia została zwężona i obowiązuje ruch wahadłowy. W czasie największego natężenia ruchu, od 6:00 do 18:00, ruch samochodów jjest sterowany ręcznie. Na ulicy zostanie utrzymane miejsce pozwalające na poruszanie się pieszych. Zmiana jest konieczna, żeby wybudować chodnik. Taka organizacja ruchu potrwa do końca sierpnia.

Wirus ASF wykryty w kolejnym województwie!

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto