Ruch na skrzyżowaniu mają upłynnić zainstalowane liczniki czasu
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu informuje, że zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców dzielnicy Grzegórzki, od 17 grudnia nastąpią zmiany w organizacji ruchu na osiedlu Oficerskim. Chodzi o uspokojenie ruchu na tym obszarze oraz poprawę bezpieczeństwa na zbyt wąskich ulicach, po których w obu kierunkach przejeżdża coraz większa liczba samochodów.
Jakie zmiany?
Na osiedlu powstanie strefa spowolnionego ruchu, w której będzie można jeździć z maksymalną prędkością 30 kilometrów na godzinę. Ulice Zaleskiego, Misiołka, Kielecka, Kasprowicza, Garczyńskiego, Sowińskiego, Ordona, Moniuszki na odcinku od Kieleckiej do Grunwaldzkiej będą jednokierunkowe.
Natomiast dwukierunkowe: Rymarskiego, Supniewskiego, Moniuszki od Brodowicza do Kieleckiej, Moniuszki od Grunwaldzkiej do Supniewskiego, Grunwaldzka od Zaleskiego do Mogilskiej, Eisenberga, Wilka-Wyrwińskiego, Zaleskiego od Supniewskiego do Rymarskiej, Grunwaldzka, Chłopickiego, Brodowicza.
Rowerzyści mają wątpliwości
Stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów ma wiele wątpliwości, co do słuszności wprowadzania zmian w organizacji ruchu na tym obszarze. Członkowie stowarzyszenia uważają, że powinien zostać utrzymany ruch rowerowy w obu kierunkach na ulicy Bohdana Zaleskiego, jak również wprowadzony ruch dwukierunkowy dla rowerów na całej długości ulicy Kieleckiej.
- Ulica Zaleskiego jest bardzo popularna wśród rowerzystów. Zamknięcie jednego kierunku ruchu na niej dla rowerów spowoduje zwiększenie zagrożenia rowerzystów zmuszonych do korzystania z ulicy Mogilskiej – pisze w liście do ZIKiT-u zarząd stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.
Wprowadzenie kontrapasów dla rowerzystów spotyka się z niechęcią mieszkańców i radnych dzielnicy II, którzy uważają, że zlikwiduje to kolejne miejsca parkingowe, których już na osiedlu jest bardzo mało. – Na razie nie ma żadnych decyzji, co do wprowadzania kontrapasów na jakiejkolwiek ulicy – informuje Michał Pyclik z ZIKiT-u.
Czy będzie bezpieczniej?
- Żaden z postawionych celów, co do poprawy bezpieczeństwa, przez radę dzielnicy II i ZIKiT nie zostaną spełnione. Na os. Oficerskim będzie po prostu niebezpiecznie – mówi Adam Łaczek, członek stowarzyszenia KMR. Rowerzyści wątpią w wprowadzenie Tempo 30 i tego, kto będzie respektował to ograniczenie, jeśli nie ma żadnych fizycznych narzędzi uspokojenia ruchu.
Uważają też, że od samych znaków nie będzie bezpiecznie. - Dotąd ludzie jeździli wolno, bo ruch uspokajały samochody jadące z naprzeciwka, ponieważ było bardzo wąsko. Teraz natomiast jadący będzie wiedział, że nikogo z przodu nie będzie, więc można pruć ile wlezie, niestety… - uświadamia Adam Łaczek.
Zobacz też:
ZIKiT testuje detektory, które będą wykrywać rowery i włączać zielone światło
Rondo Ofiar Katynia: Zobacz, jak się zmieniało [zdjęcia]
Kliknij w zdjęcie i zobacz fotogalerię z krakowskich wydarzeń | |||
Krzysztof Nęcka wygrał konkurs na film o Podgórzu! | Moda na ulicach Krakowa! Zobacz zdjęcia | Krakowski Bieg Kelnerów. Kto wygrał? Sprawdź! | Tak wygląda nowy Dworzec Główny! Zdjęcia |
Dodaj artykuł | Dodaj zdjęcia | Dodaj imprezę | Bloguj z MM |
Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne | Blogi | Zdrowie i uroda | Konkursy MM | MoDO | Inwestycje | Recenzje | Rowery |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?