Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na os. Oficerskim miało być bezpieczniej, ale czy na pewno będzie?

Katarzyna Kobiela
Katarzyna Kobiela
Od 17 grudnia na osiedlu Oficerskim obowiązywać będzie nowa ...
Od 17 grudnia na osiedlu Oficerskim obowiązywać będzie nowa ... Łukasz Żołądź
Od 17 grudnia na osiedlu Oficerskim obowiązywać będzie nowa organizacja ruchu.

Ruch na skrzyżowaniu mają upłynnić zainstalowane liczniki czasu


Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu informuje, że zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców dzielnicy Grzegórzki, od 17 grudnia nastąpią zmiany w organizacji ruchu na osiedlu Oficerskim. Chodzi o uspokojenie ruchu na tym obszarze oraz poprawę bezpieczeństwa na zbyt wąskich ulicach, po których w obu kierunkach przejeżdża coraz większa liczba samochodów.

Jakie zmiany?

Na osiedlu powstanie strefa spowolnionego ruchu, w której będzie można jeździć z maksymalną prędkością 30 kilometrów na godzinę. Ulice Zaleskiego, Misiołka, Kielecka, Kasprowicza, Garczyńskiego, Sowińskiego, Ordona, Moniuszki na odcinku od Kieleckiej do Grunwaldzkiej będą jednokierunkowe. 

Natomiast dwukierunkowe:  Rymarskiego, Supniewskiego, Moniuszki od Brodowicza do Kieleckiej, Moniuszki od Grunwaldzkiej do Supniewskiego, Grunwaldzka od Zaleskiego do Mogilskiej, Eisenberga, Wilka-Wyrwińskiego, Zaleskiego od Supniewskiego do Rymarskiej, Grunwaldzka, Chłopickiego, Brodowicza.

Rowerzyści mają wątpliwości

Stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów ma wiele wątpliwości, co do słuszności wprowadzania zmian w organizacji ruchu na tym obszarze. Członkowie stowarzyszenia uważają, że powinien zostać utrzymany ruch rowerowy w obu kierunkach na ulicy Bohdana Zaleskiego, jak również wprowadzony ruch dwukierunkowy dla rowerów na całej długości ulicy Kieleckiej.

- Ulica Zaleskiego jest bardzo popularna wśród rowerzystów. Zamknięcie jednego kierunku ruchu na niej dla rowerów spowoduje zwiększenie zagrożenia rowerzystów zmuszonych do korzystania z ulicy Mogilskiej – pisze w liście do ZIKiT-u zarząd stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.

Wprowadzenie kontrapasów dla rowerzystów spotyka się z niechęcią mieszkańców i radnych dzielnicy II, którzy uważają, że zlikwiduje to kolejne miejsca parkingowe, których już na osiedlu jest bardzo mało.  – Na razie nie ma żadnych decyzji, co do wprowadzania kontrapasów na jakiejkolwiek ulicy – informuje Michał Pyclik z ZIKiT-u.

Czy będzie bezpieczniej?

- Żaden z postawionych celów, co do poprawy bezpieczeństwa, przez radę dzielnicy II i ZIKiT nie zostaną spełnione. Na os. Oficerskim będzie po prostu niebezpiecznie – mówi  Adam Łaczek, członek stowarzyszenia KMR.  Rowerzyści wątpią w wprowadzenie Tempo 30 i tego, kto będzie respektował to ograniczenie, jeśli nie ma żadnych fizycznych narzędzi uspokojenia ruchu.

Uważają też, że od samych znaków nie będzie bezpiecznie. - Dotąd ludzie jeździli wolno, bo ruch uspokajały samochody jadące z naprzeciwka, ponieważ było bardzo wąsko. Teraz natomiast jadący będzie wiedział, że nikogo z przodu nie będzie, więc można pruć ile wlezie, niestety… - uświadamia Adam Łaczek.

Zobacz też:

Kliknij w zdjęcie i zobacz fotogalerię z krakowskich wydarzeń




Krzysztof Nęcka wygrał konkurs na film o Podgórzu!
Moda na ulicach Krakowa! Zobacz zdjęcia
Krakowski Bieg Kelnerów. Kto wygrał? Sprawdź!
Tak wygląda nowy Dworzec Główny! Zdjęcia
Dodaj artykuł
Dodaj zdjęcia
Dodaj imprezę
Bloguj z MM

Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne |
Blogi | Zdrowie i uroda | Konkursy MM | MoDO
| Inwestycje | Recenzje | Rowery
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto