Czytaj także: Wyższe kary za jazdę komunikacją miejską bez biletu
Nie mają wątpliwości, że to kolejna próba łatania ich kosztem dziurawej kasy miejskiej. Urzędnicy nie kryją, że po wprowadzeniu zmian przewidują wzrost wpływów do budżetu, ale nie potrafią go oszacować.
Pracownicy miejskiego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przekonują jednak, że głównym powodem wprowadzenia zmian jest orzeczenie sądu. - Mówi ono, że nie można obciążać pasażerów odpowiedzialnością za nieprawidłowe działanie kasowników - dowiedzieliśmy się w ZIKiT. Jeśli kasownik jest zepsuty i źle wydrukował nam bilet, kontrolerzy łatwo to sprawdzą za pomocą kartki papieru. Nie powinni wtedy wlepić nam mandatu. Czasem jednak są sytuacje, które ciężko udowodnić.
MPK nie chce komentować zmian proponowanych przez ZIKiT. - Faktycznie dziś kierowcy pomagają pasażerom, potwierdzając ważność biletów - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik MPK . Prowadzący proszą pasażera, aby został w pobliżu na wypadek kontroli albo robią parafkę na bilecie.
Możesz zgłosić skargę
W razie zastrzeżeń co do wystawionego mandatu pasażerowie mogą złożyć odwołanie.
Należy udać się osobiście do sekcji kontroli biletów przy ul. Wawrzyńca 13 lub zatelefonować pod numer 12 254 13 12. Skargę można też wysłać drogą mailową na adres [email protected]
Trzeba mieć ze sobą błędnie skasowany bilet i pamiętać, jaką linią i o której godzinie jechaliśmy.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?