Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków ma długą i bogatą tradycje ulicznych korków. W latach 90. komunikacyjny paraliż też nie był wyjątkiem ZDJĘCIA

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Chyba każdy zmotoryzowany mieszkaniec stolicy Małopolski utknął choć raz w korku, które najczęściej tworzy się w godzinach porannych i wieczornych. Niestety paraliż komunikacyjny coraz częściej występuje też w innych porach dniach. Okazuje się jednak, że tłok na drogach wcale nie jest symbolem ostatnich lat. 20 czy 30 lat temu Kraków również nie był wolny od korków. Zobaczcie, jak w latach dziewięćdziesiątych wyglądała tłoczna codzienność na krakowskich ulicach. Rozpoznajecie te miejsca?

Problem nie ro rozwiązania

Coraz większe problemy krakowskich kierowców znane są władzom Krakowa, które nie pozostawiają złudzeń, że problem można rozwiązać w prosty sposób. W Krakowie na 1000 mieszkańców przypada 750 pojazdów, to bardzo dużo. W Berlinie na 1000 mieszkańców jest 500 aut. Tymczasem większość naszych ulic powstała w latach, kiedy o takim ruchu nie marzyliśmy.

Korki ma zmniejszyć domknięcie obwodnicy Krakowa. Ostatni odcinek północno wschodni jest właśnie budowany. Nie jest jednak tajemnicą, że kiedy największa liczba pracujących wraca z Krakowa do domów zakorkować potrafią się również niektóre miejsca na obwodnicy.

Korki ma zmniejszyć domknięcie obwodnicy Krakowa. Ostatni odcinek północno wschodni jest właśnie budowany. Nie jest jednak tajemnicą, że kiedy największa liczba pracujących wraca z Krakowa do domów zakorkować potrafią się również niektóre miejsca na obwodnicy.

Kraków jest drugim najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce - wynika z raportu firmy TomTom. Stolicę Małopolski wyprzedza tylko Łódź. W rankingu ogólnoświatowym stolica Małopolski zajęła 20. miejsce (największe korki są w Stambule, Moskwie i Kijowie). Uwzględniając jednak miasta wyłącznie do 800 tys. mieszkańców, pięć najbardziej zakorkowanych miejsce jest z Polski: Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań i Szczecin. W tej kolejności.

Najnowsza edycja TomTom Traffic Index pokazuje poziom zatłoczenia na drogach w 2021 r.

Najbardziej sytuacja poprawiła się w Poznaniu (w 2019 r. zajmował trzecią pozycję w krajowym rankingu) oraz w Bydgoszczy – w tych dwóch miastach poziom zakorkowania spadł o 7 pp., odpowiednio do 37% i 27%.

Najbardziej zakorkowanym miastem pozostaje Łódź (45%), w której jednak poziom zatłoczenia na ulicach spadł w ostatnich dwóch latach o 2 pp. O 3 pp. zmniejszył się poziom zakorkowania w drugim - Krakowie (42%). Podium zamyka Wrocław, który jest jednym z czterech polskich miast, w którym ruch się zwiększył – o 2 pp., do 41%.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków ma długą i bogatą tradycje ulicznych korków. W latach 90. komunikacyjny paraliż też nie był wyjątkiem ZDJĘCIA - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto