Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kiedy tramwaje wrócą na Krowodrzę Górkę? Trwa wyścig z czasem na budowie linii do Górki Narodowej

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwają prace związane z przebudową pętli na Krowodrzy Górce i torowiska w kierunku ul. Prądnickiej.
Trwają prace związane z przebudową pętli na Krowodrzy Górce i torowiska w kierunku ul. Prądnickiej. Piotr Tymczak
Trwa budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej. W ramach prac wykonywana jest także przebudowa torowiska od rejonu ul. Prądnickiej do pętli na Krowodrzy Górce. W związku z tym do tego osiedla nie dojeżdżają tramwaje. Plan był taki, by od września przywrócić ruch tramwajowy do przystanku przy ul. Bratysławskiej. Trwa walka z czasem, by zdążyć z zakończeniem tego etapu w tym terminie.

- Wykonawca robi wszystko, by od września można było przywrócić ruch tramwajowy do ulicy Bratysławskiej - zaznacza Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Przypomnijmy, że z powodu prac związanych z budową linii do Górki Narodowej (przebudowa pętli na Krowodrzy Górce i budowa nowego torowiska od ul. Fieldorfa-Nila do ul. Bratysławskiej) od 30 kwietnia tego roku tramwaje nie dojeżdżały na pętlę "Krowodrza Górka" tylko do przystanku przy ul. Bratysławskiej. Od początku wakacji, w związku z przebudową podstacji trakcyjnej "Prądnicka", tramwaje w ogóle nie jeżdżą na Krowodrzę Górkę, dojeżdżają tylko do pętli "Dworzec Towarowy". W zamian zaproponowano mieszkańcom zastępcze autobusy nr 703.

Plan był taki, by od września uruchomiono ruch tramwajowy do przystanku przy ul. Bratysławskiej. Można już tam zobaczyć ułożone tory.

Założenie jest też takie, że ruch tramwajowy do przebudowanej pętli „Krowodrza Górka” ma zostać przywrócony w listopadzie. Na odcinku od ul. Bratysławskiej do pętli w Krowodrzy Górce też już zaczęto układać tory, ustawiono też słupy trakcyjne.

Linia tramwajowa KST Krowodrza Górka - Górka Narodowa będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, trzy parkingi park&ride i siedem obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta.

W ramach inwestycji powstaje nowy układ drogowy głównie o charakterze osiedlowym. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolski. Budowa Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne tam gdzie jest to konieczne dla zapewnienia komfortu mieszkańców.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć pod koniec tego roku. Z powodu opóźnień nie ma na to szans. Wykonawca musi zrobić wszystko, by prace zrealizować do końca 2023 r. To ostateczny termin, by miasto mogło rozliczyć dotację unijną na to przedsięwzięcie w kwocie ok. 151 mln zł.

FLESZ - Ceny samochodów mocno w górę

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto