"Założeniem było zaprojektowanie obiektu o trwałej konstrukcji, niewymagającego nieustannych napraw. Przyjęte w projekcie rozwiązania zostały poparte kompleksową analizą warunków gruntowych, hydrologicznych, hydraulicznych i przyrodniczych. Mając na względzie miejsce i jego charakter zastosowano rozwiązania architektoniczne i konstrukcyjne zapewniające zachowanie charakteru obiektu w nawiązaniu do stanu aktualnego." - pisze ZZM.
Projekt obejmuje:
- zaprojektowanie szerokich wsporników podchodnikowych ukrywających widok na elementy betonowe przepustu
- zastosowanie elementów drewnianych w balustradach z odtworzeniem ich dotychczasowej geometrii oraz wprowadzenie maskujących okładzin drewnianych na gzymsach
- wprowadzenie na obiekcie nawierzchni z kruszywa łamanego, takiej samej, jak na dojściach do obecnie funkcjonującej kładki
- umocnienia Młynówki Królewskiej poniżej projektowanego przepustu, służące stabilizacji i ochronie koryta, w postaci płotków wiklinowych na skarpach i narzutu kamiennego w dnie, będą wykonane z naturalnych materiałów o nienarzucającym się wyglądzie, nawiązujących i niewyróżniających się w naturalnym charakterze kanału.
Umowa podpisana została w ubiegłym roku, a termin jej zakończenia przypada na koniec kwietnia. Przetarg na roboty budowlane ogłoszony zostanie po zabezpieczeniu środków na ten cel.
Dlaczego pory roku wpływają na nasz nastrój?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?