Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koleją z Krakowa do Myślenic. PKP PLK wybrały wykonawcę projektu

Małgorzata Mrowiec
Małgorzata Mrowiec
Andrzej Banaś
Połączenie kolejowe Kraków-Myślenice coraz bliżej. PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej na potrzeby budowy tej linii kolejowej. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2029 roku. Jego celem jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia kolejowe miejscowości o populacji powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi lub takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia.

Na przetargu wpłynęło sześć ofert, zaproponowane ceny wahały się od ok. 19 do 59,5 mln zł. Jedna z ofert została odrzucona. Jako przyszłego wykonawcę wybrano konsorcjum firm: Infra–Centrum Doradztwa z Warszawy (lider konsorcjum), Infra–Projekt z Krakowa (partner konsorcjum) oraz YLE Inżynierowie z Warszawy (również partner konsorcjum). Oferta wybranego konsorcjum była najniższa, opiewa na kwotę 19 mln 65 tys. złotych.

"Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła wybór wykonawcy opracowania dokumentacji projektowej i pozyskania niezbędnych pozwoleń dla budowy nowego połączenia kolejowego, które wreszcie połączy nasze Myślenice z Krakowem. A to oznacza, że jesteśmy coraz bliżej szybkiego, bezpiecznego i ekologicznego podróżowania pociągiem z Krakowa do Myślenic. Projekt możemy realizować dla mieszkańców przez spółkę PKP PLK dzięki rządowemu programowi "Kolej Plus" i dobrym decyzjom pana premiera Mateusza Morawieckiego, pana ministra Andrzeja Adamczyka, wsparciu posła Władysława Kurowskiego oraz przy współpracy z Zarządem Województwa Małopolskiego na czele z marszałkiem Witoldem Kozłowskim i Łukaszem Smółką, wicemarszałkiem Województwa Małopolskiego. DZIĘKUJEMY" - napisał w mediach społecznościowych burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka.

Nowa linia kolejowa ma być alternatywą dla zatłoczonej zakopianki. Według planów czas przejazdu pociągiem między Krakowem i Myślenicami wyniesie około 40 minut. Trasa - długości ok. 22 kilometrów - ma przebiegać przez trzy gminy: Myślenice, Świątniki Górne i Siepraw. Pociąg, zanim dotrze do Myślenic, zatrzyma się na sześciu przystankach: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka. Na tej trasie trzeba będzie zbudować dwa tunele (po 1 km), a także wiadukty i estakady. Nowa linia będzie też miała na trasie, w środkowej części, tzw. mijankę.

Zakładana częstotliwość połączeń to 30 minut. Pociągi Kraków-Myślenice mają jeździć z prędkością do 120 km na godzinę.

Dokumentacja dla planowanej nowej linii wraz ze wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami ma być gotowa w połowie 2027 roku. Jeszcze w tym samym roku miałaby się rozpocząć budowa nowej linii, a zakończyłaby się w 2030 lub 2031 roku. Według szacunków koszt budowy nowej linii to 1,5-2 mld złotych.

Czy Polacy boją się Legionelli? - sonda

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Koleją z Krakowa do Myślenic. PKP PLK wybrały wykonawcę projektu - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto