Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak krakowskie uczelnie radzą sobie w internecie?

Redakcja
W serwisie Blip pojawiła się informacja od AGH, że jej strona internetowa jest jedną z popularniejszych w Polsce wśród innych witryn szkół wyższych.

Dwa razy w roku, w styczniu i lipcu, anglojęzyczny serwis "4 international Colleges&Universities" przygotowuje ranking najczęściej odwiedzanych stron uczelnianych. Takie zestawienie ma pomóc w ocenie popularności szkół wyższych przez zagranicznych studentów i naukowców. Jak się okazuje, popularność witryn krakowskich uczelni za granicą odzwierciedla ich pozycję w krajowych rankingach. Spośród krakowskich placówek na czele są Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Krakowska i Akademia Górniczo-Hutnicza.

W zestawieniu polskich najczęściej odwiedzanych stron uczelnianych prowadzi Uniwersytet Warszawski, tuż za nim jest UJ. Dokładnie takie same pozycje oba uniwersytety zajmują w tegorocznym wydaniu najpopularniejszego rankingu wyższych uczelni - Perspektyw i Rzeczpospolitej.

W pierwszej dziesiątce są jeszcze dwie szkoły z Krakowa: Politechnika Krakowska na szóstym miejscu i Akademia Górniczo-Hutnicza oczko niżej. AGH taką samą pozycję zajmuje w rankingu Perspektyw, PK jest niżej - na 30 miejscu.

Wynik UJ nie jest jednak powodem do radości, ponieważ w skali światowej popularności stron internetowych polskie uczelnie nie wypadają dużo lepiej, niż w oficjalnych rankingach szkół wyższych. Krakowska wszechnica jest dopiero na 274 miejscu.

Krakowskie uczelnie pierwsze kroki stawiają w mediach społecznościowych. Żadna nie ma konta na serwisie mikroblogowym Twitter, ale na Facebooku pojawiły się już UEK, AGH i UJ. Również UEK, podobnie jak AGH, prowadzi swojego bloga na polskiej odmianie Twittera - Blipie. Tej drugiej uczelni idzie to jednak znacznie lepiej, gdyż notki pojawiają się przynajmnie co dwa-trzy dni.

- Nasz profil na Facebooku istnieje od kwietnia - powidział nam Bartosz Dembiński, rzecznik AGH. Obecnie mamy około 2 tysiące fanów, przybywa ich niemal 50 dziennie. Mam nadzieję, że gdy zacznie się rok akademicki, przyrost będzie jeszcze większy - dodaje nasz rozmówca.

Swoje kanały na YouTube mają UEK, AGH i UJ. Nie są one jednak systematycznie uzupełniane o nowe filmy. Uniwersytet Jagielloński zamieścił ich tylko 12, Akademia Górniczo-Hutnicza 15, zaś Uniwersytet Ekonomiczny 7.

- Mamy jeszcze mało filmów, ale kanał jest szybko rozbudowany. Myślę, że do końca wakacji będziemy mieć 25-30 pozycji w tym serwisie - zdradza Bartosz Dembiński.


Zobacz również więcej informacji na temat Uniwersytetu Jagiellońskiego | Uniwersytetu Ekonomicznego | Akademii Górniczo-Hutniczej


Informator MM:Teatry | Policja | Noclegi | Kościoły | Rozkład MPK | Wyniki Lotto |
Baseny i kąpieliska | Hot spoty | Plan miasta
| Kina w Krakowie | Pogoda w Krakowie
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto