- Zastosowany w nim system hybrydowy jest połączeniem napędu elektrycznego i spalinowego - opowiada Łukasz Chełchowski, lider zespołu ds. elektryki z Solarisa.
- To sprawia, że Urbino 12 jest pojazdem niezwykle przyjaznym środowisku i kieszeni. Dzięki wykorzystywaniu w sposób maksymalny mocy silnika elektrycznego i ograniczaniu do minimum pracy silnika spalinowego zredukowaliśmy zużycie paliwa nawet o 30 procent - dodaje Chełchowski.
Układ napędowy w autobusie jest sterowany automatycznie. Prowadzenie pojazdu nie oznacza jednak dla kierowcy żadnej zmiany w technice jazdy. Komputer sam decyduje, kiedy wykorzystać moc silnika spalinowego lub elektrycznego. Kierowca powinien tylko uważać na drogę. Krakowskie MPK poważnie zastanawia się nad zakupem ekologicznego autobusu.
- Myśleliśmy o wprowadzeniu go do obsługi jednej linii. Wcześniej autobus taki zostałby, oczywiście dokładnie sprawdzony na trasie - wyjaśnia Grzegorz Dyrkacz z MPK. Autobusy Solaris Urbino 12 Hybrid nie jeżdżą na regularnych trasach w Polsce, chociaż były sprawdzane przez kilka dni w Poznaniu w czasie rozgrywek Euro 2012 i w Warszawie.
Pojazdy obsługują natomiast linie pasażerskie, m.in. we Francji, w norweskim Oslo, wożą pasażerów w Poniewierzu na Litwie oraz na wyspie La Reunion koło Madagaskaru.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?