Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Duże zmiany w ruchu w Krakowie. Budowa tramwaju do Mistrzejowic ruszyła na dobre. Poblokowane Lublańska, Młyńska, Bora-Komorowskiego

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Dziś w poniedziałek 23 października kierowców szczególnie dotkną kolejne zmiany w organizacji ruchu wprowadzone już w sobotę w związku z budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Zamknięcia oraz zwężenia jezdni będą dotyczyły głównie ulic Lublańskiej, Młyńskiej, alei Bora-Komorowskiego oraz – najwcześniej od połowy listopada – Meissnera. To potężne utrudnienia dla kierowców na północy Krakowa. Zmiany wchodzą w życie mimo problemu na budowie, który zgłosił wykonawca prac.
kraków.pl

Ulica Lublańska:

Na ul. Lublańskiej od ronda Barei do ronda Polsadu zostanie po jednym pasie dla ruchu kołowego. Ruch pieszy zostanie przekierowany z zamkniętych chodników do wyznaczonych ciągów na jezdni oraz na dostosowane tereny zielone.

Na ul. Lublańskiej na dojeździe do ronda Polsadu od strony zachodniej zostaną dla ruchu kołowego dwa pasy ruchu: jeden do jazdy w lewo w kierunku ronda Barei oraz jeden do jazdy w prawo w kierunku ronda Młyńskiego.

Rondo Polsadu:

Na rondzie Polsadu południowa część zostanie wyłączona z ruchu. Ruch kołowy odbywać się będzie po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku.

Dodatkowo na rondzie Polsadu wyznaczono pierwszeństwo na kierunku północ-południe. Relacja wschód-zachód odbywać się będzie estakadą, natomiast dopuszcza się ruch komunikacji zbiorowej na tej relacji pod estakadą. Relacja południe-zachód poprowadzona będzie na objazd przez rondo Barei.

Ulica Młyńska:

Sygnalizacja świetlna w rejonie ronda Polsadu oraz na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej z ul. Miechowity zostanie wyłączona.

Na ul. Młyńskiej, jadąc w kierunku ronda Polsadu, za ul. Bohaterów Wietnamu ruch zostanie przekierowany na jezdnię zachodnią, na której będą wyznaczone dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch zostanie przekierowany na wykonanej wcześniej przełączce.

Pozostałe zmiany:

Na al. Bora-Komorowskiego dla ruchu kołowego pozostanie pas do skrętu w prawo oraz jeden pas do jazdy na wprost.

Podczas trwania prac dla ruchu kołowego zostanie poprowadzona sugerowana trasa objazdowa.

Wydzielone poprzednio buspasy na ul. Lublańskiej w kierunku od al. 29 Listopada do ronda Polsadu oraz na al. Bora-Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza (kierunek rondo Polsadu) będą nadal obowiązywać.

Na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza z al. Bora-Komorowskiego zostanie dopuszczony skręt w prawo.

Obecny układ przystanków pozostaje bez zmian.

Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 21 października i potrwa do połowy przyszłego roku.

Najwcześniej w połowie listopada (obecnie trwają uzgodnienia, o szczegółowej dacie poinformujemy w osobnym komunikacie) zostaną wprowadzone dodatkowe zmiany na ul. Młyńskiej i ul. Meissnera. Będą one obowiązywać wraz z organizacją ruchu wprowadzoną 21 października.

Podsumowanie września na budowie

Trzeci miesiąc budowy tramwaju do Mistrzejowic za nami. Wykonawca rozpoczął prace przy budowie podziemnego przystanku „Rondo Polsadu” oraz przygotował teren pod nową organizację ruchu. Co jeszcze zrealizował we wrześniu?

Na początku miesiąca, 7 września, odbyła się pierwsza Rada Budowy z udziałem strony społecznej oraz dziennikarzy, na której kierownictwo budowy podsumowało dotychczasowy postęp prac i zapowiedziało nadchodzące roboty.

W połowie września rozpoczęły się przygotowania do budowy podziemnego przystanku „Rondo Polsadu”. W pierwszej kolejności budowniczy skoncentrowali się na wykonywaniu niezbędnych przekopów kontrolnych oraz przygotowaniu platform roboczych pod głębiarkę. Kontynuowali także przebudowę sieci kanalizacyjnej, wodociągowej, telekomunikacyjnej oraz energetycznej.

Do końca września wykonawca przeprowadził oględziny budynków i mieszkań znajdujących się w strefie oddziaływania inwestycji. Zinwentaryzowano blisko 500 mieszkań.

Co nas czeka w październiku?

Z początkiem października rozpoczęto głębienie ponad 20-metrowych wykopów w okolicy ronda Polsadu i tworzenie pierwszych ścian szczelinowych podziemnej stacji.

Od 21 października obowiązuj nowa organizacja ruchu. Na ulicach Lublańskiej, Młyńskiej, a także alei Tadeusza Bora-Komorowskiego będą występować zamknięcia i zwężenia pasów drogowych, zmiany relacji z pierwszeństwem przejazdów czy odcinkowe wyłączenia ciągów pieszych i rowerowych.

Nadal wstrzymane są prace w okolicach ul. Lublańskiej (strona zachodnia) oraz Meissnera (okolice ul. Pszona). Wycinka roślinności na tych obszarach będzie możliwa po uzyskaniu formalnych zatwierdzeń zmian wprowadzonych do projektu wykonawczego od miasta.

Młodzież uzależniona od smartfona - szokujący raport! o nastolatkach

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto