Nowe wagony o długości około 43 metrów będą jednymi z najdłuższych nowoczesnych tramwajów w Polsce. Czteroczłonowe pojazdy będą wyposażone w automatyczną klimatyzację, dwa automaty biletowe - na bilon i karty zbliżeniowe oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Nie jest jeszcze znana data podpisania umowy z dostawcą - teraz pozostałe firmy mają 10 dni na składanie odwołań, po tym czasie ustalane będą szczegółowe terminy. Całe zamówienie ma zostać zrealizowane do 15 września 2015 roku, jednak możliwe że pierwsze PESY pojawią się na krakowskich torach już w przyszłym roku.
Zobacz też: ROZKŁAD JAZDY MPK KRAKÓW: TRAMWAJE I AUTOBUSY [KOMUNIKACJA MIEJSKA]
Do przetargu stanęły jeszcze trzy firmy - dwie polskie - Solaris Bus & Coach z Bolechowa i Newag z Nowego Sącza oraz niemiecki Stadler Pankow. Oferta PESY nie była najtańsza, firma zaproponowała dostawę 36 tramwajów za cenę 358 mln zł brutto, jednak okazała się najkorzystniejsza w stosunku jakość do ceny.
Co ciekawe, dodatkowe punkty wagony z Bydgoszczy dostały za jakość podłogi - jednak MPK nie chce na razie zdradzić czym się wyróżnia - firmy startujące w przetargu zastrzegły sobie prawo do nieujawniania szczegółowych parametrów technicznych.
Zobacz też: W Krakowie pojawią się nowe wiaty przystankowe i tablice informacyjne
Wiadomo za to, na jakich trasach pojawią się nowe wagony - zastąpią one na liniach 4 i 24 najstarsze krakowskie tramwaje, popularnie nazywane akwariami. Aktualnie tabor MPK składa się z ponad 260 tramwajów, a niemal połowa z nich to pojazdy niskopodłogowe. Do tej pory przetargi w Krakowie wygrywała firma Bombardier Transportation, która od 2000 roku dostarczyła 74 tramwaje.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?