Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy S7 pod Krakowem. Zmiany w rejonie Nowej Huty

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Pod koniec kwietnia oddano do użytku kolejny odcinek drogi ekspresowej S7, dzięki któremu kierowcy mogą bez przeszkód korzystać z trasy o długości 230 km pomiędzy Warszawą, Radomiem i Kielcami, aż do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Na to, by dwupasmówką przejechać z Krakowa do stolicy trzeba jeszcze trochę poczekać. Trwają prace na trzech odcinkach między Krakowem a województwem świętokrzyskim. Ostatni z nich ma zostać oddany do użytku w listopadzie 2024 roku.
Pod koniec kwietnia oddano do użytku kolejny odcinek drogi ekspresowej S7, dzięki któremu kierowcy mogą bez przeszkód korzystać z trasy o długości 230 km pomiędzy Warszawą, Radomiem i Kielcami, aż do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Na to, by dwupasmówką przejechać z Krakowa do stolicy trzeba jeszcze trochę poczekać. Trwają prace na trzech odcinkach między Krakowem a województwem świętokrzyskim. Ostatni z nich ma zostać oddany do użytku w listopadzie 2024 roku. GDDKiA
Budowa S7 na odcinku Kraków-Widoma. Postęp prac w lipcu szacuje się na 35 procent - niewiele jeśli chodzi o życzenia kierowców, którzy by już chcieli szybciej wyjechać na północ z Krakowa. Mogą liczyć na również budowaną Trasę Wolbromską i rozbudowywaną aleje 29 Listopada. Ale droga ekspresowa to co innego, która ma połączyć Podhale z Pomorzem. Ważne, że prace postępują, na pozostałych odcinkach również. Na odcinku Krakowskim od 1 sierpnia nastąpią natomiast zmiany.

W dniu 01.08.2023 o godz. 9.00 wprowadzona zostanie czasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Ujastek Mogilski w Krakowie. Na odcinku ok 100 od skrzyżowania z Al. Solidarności wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 40 km/h. W związku z przebudową kanalizacji deszczowej znajdującej pod ul. Ujastek Mogilski, na odcinku ok. 50 m nastąpi zwężenie jezdni do 6,0 m i ruch skierowany zostanie częściowo na zatokę postojową po zachodniej stronie drogi. Zmiana związana jest z budową trasy S7.

Obecnie wprowadzony etap przebudowy i związana z nią organizacja ruchu potrwa ok. 2 tygodnie.

Droga ekspresowa S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie pełniła funkcję obwodnicy dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Skomunikowana będzie z siecią innych dróg poprzez osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów. Na węźle Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa. Oddawanie do użytku S7 na północ od Krakowa będzie zapewne następować etapami w latach 2023-2024.

Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju.

Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich poprzez budowę drogi ekspresowej jest korzystne dla obszarów miejskich, ponieważ ruch tranzytowy dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców. Powoduje bardzo znaczną uciążliwość dla mieszkańców w postaci wypadków, hałasu, spalin i wibracji. Nakładając się na ruch miejski prowadzi on do poważnego zatłoczenia ulic. Tranzyt przez miasto prowadzi do powstawania wąskich gardeł na sieci dróg krajowych, zmniejszając przepustowość tej sieci. Poprowadzenie ruchu poprzez nowo wybudowaną drogę ekspresową pozwoli uzyskać znacznie większe korzyści dla użytkowników i środowiska niż pozostawienie ruchu na dotychczasowym przebiegu.

Wirus ASF wykryty w kolejnym województwie!

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa trasy S7 pod Krakowem. Zmiany w rejonie Nowej Huty - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto