Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa. Prace postępują, powoli, ale na wiosnę przyspieszą

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Postępy na budowie Północnej Obwodnicy Krakowa: Mosty 94 proc., tunele 94 proc., wzmocnienie gruntu 93 proc., konstrukcje oporowe 96 proc. - to oznacza, że gdy te konstrukcje będą niebawem gotowe przyspieszy budowa jezdni, które je połączą. Na razie jeśli chodzi o podbudowę drogi i asfalt mamy zaawansowanie na poziomie 66 proc.  Przewidywany termin to wrzesień 2024 roku.
Postępy na budowie Północnej Obwodnicy Krakowa: Mosty 94 proc., tunele 94 proc., wzmocnienie gruntu 93 proc., konstrukcje oporowe 96 proc. - to oznacza, że gdy te konstrukcje będą niebawem gotowe przyspieszy budowa jezdni, które je połączą. Na razie jeśli chodzi o podbudowę drogi i asfalt mamy zaawansowanie na poziomie 66 proc. Przewidywany termin to wrzesień 2024 roku. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała najświeższe zdjęcia z placu budowy Północnej Obwodnicy Krakowa. Widać, że na inwestycję zawitały już pierwsze objawy wiosny. Budowa skończona jest w prawie 87 procentach. Nie ma już śniegu, nie ma już błota. Sucho, więc prace powinny przyspieszyć. Północna Obwodnica Krakowa ma zostać oddana do użytku w tym roku.

Tunele, mosty, wiadukty, mury oporowe są ukończone prawie w 100 procentach. Teraz można na serio zabrać się za lanie asfaltu i robienie dróg. Tu stan prac to 66 proc., ale zapewne, przy sprzyjającej pogodzie roboty przyspieszą. Jest szansa, że GDDKiA skończy inwestycję w planowanym terminie - wrzesień 2024. POK ma się połączyć z drogą S7 na węźle Mistrzejowice, tam prace również postępują, ale są mniej zaawansowane niż na północnym obejściu Krakowa.

Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice.

Znajdujący się na drugim końcu węzeł Kraków Mistrzejowice wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.

Wartość prac budowlanych związany z Północną Obwodnicą Krakowa to prawie 1,9 mld zł, a łączny koszt realizacji to prawie 2,4 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała prawie 680 milionów zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Ile wynosi najwyższa i najniższa emerytura w Polsce?

od 7 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto