W przyszłym roku na północy Krakowa dojdzie do prawdopodobnie największej w historii kumulacji gigantycznych inwestycji. A zamykane obecnie i zwężane przez kolejarzy przejazdy pod wiaduktami (niemal wszystkimi między ul. Miodową a Wrocławską i w Bronowicach) to tylko początek utrudnień.
Prowadzona przez PKP PLK dobudowa torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej między Bieżanowem a Dworcem Towarowym ma zakończyć się w 2020 r. Zbiegnie się więc w czasie zarówno z rozbudową do dwóch pasów w każdym z kierunków al. 29 Listopada, jak i budową tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej.
Zaplanowane na dwa lata prace na trzykilometrowym odcinku al. 29 Listopada - od ul. Opolskiej do granic miasta - rozpoczną się w czerwcu przyszłego roku. Choć urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu zapewniają, że ruch na tej drodze wjazdowej do Krakowa zostanie utrzymany, jednocześnie sami przyznają, że „utrudnień nie uda się uniknąć’. Kierowcy teoretycznie będą mogli szukać objazdów np. przez Prądnik Biały, ale... tam również utkną w korkach spowodowanych kolejową inwestycją. W PKP PLK deklarują, że w momencie, gdy będzie rozpoczynać się przebudowa al. 29 Listopada, udrożniony zostanie już w pełni przejazd pod wiaduktem nad ul. Wrocławską (maj 2018), ale wciąż zamknięty będzie m.in. przejazd na ul. Łokietka (do połowy 2019 r.).
Jakby tego było mało, w drugiej połowie 2018 r. rozpocząć ma się budowa tramwaju do Górki Narodowej, w ramach której drążony będzie m.in. tunel pod ul. Opolską. Nowe torowisko będzie musiało zostać też połączone z tym obecnie funkcjonującym na Krowodrzy Górce.
Czytaj więcej na www.dziennikpolski24.pl
WIDEO: Ranking najbardziej zatłoczonych miast na świecie - w Polsce najgorzej wypada Łódź
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?