Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wybory 2010 w Krakowie: czy ta kampania nabierze kolorów?

Arkadiusz Maciejowski
Jacek Majchrowski podczas swojej konwencji wyborczej; Stanisław Kracik przygotował dla krakowian ankiety, Andrzej Duda wytrwale zbierał datki na cmentarzu, a Krakowianie wzięli kampanię we własne ręce...
Jacek Majchrowski podczas swojej konwencji wyborczej; Stanisław Kracik przygotował dla krakowian ankiety, Andrzej Duda wytrwale zbierał datki na cmentarzu, a Krakowianie wzięli kampanię we własne ręce... Andrzej Banaś, Wojciech Matusik
Kandydaci na prezydentów i radnych dotychczas nie potrafili przykuć uwagi wyborców. Nudę kampanii przerywają od czasu do czasu mniej lub bardziej dowcipne happeningi, iskrzy też trochę w internecie.

Według dr hab. Teresy Sasińskiej - Klas, specjalizującej się m.in. w teorii komunikowania masowego tegoroczna kampania samorządowa jest wyjątkowo bezbarwna. - Telewizyjne reklamy, które mają przekonać wyborców do głosowania przypominają raczej zdjęcia szwagra na tle domu - komentuje. - Żadna partia nie ma pomysłu, jak przekonać do siebie wyborców - dodaje Sasińska - Klas.

Sprawdź, w którym pubie zapalisz po 15 listopada

Medioznawca dr Zbigniew Bauer reklamy wyborcze w tej kampanii ocenia jako infantylne. - Widać, że partie idą po najmniejszej linii oporu, stąd tak tragiczny poziom haseł i spotów - uważa Bauer. - Mnie te telewizyjne reklamówki czy billboardy w ogóle nie przekonują - dodaje. Jak zauważa Bauer, nawet niezbyt zorientowany wyborca, nie pójdzie do urny porażony hasłem np. Stanisława Kracika - Z dala od Polityki. - Jak można być z dala od polityki, będąc wojewodą - zastanawia się Bauer. - Hasła obecnego prezydenta Jacka Majchrowskiego też nie zachwycają, tak samo jak i pozostałych kandydatów - zaznacza.

Jak prognozuje jednak politolog dr Artur Wołek, ostatnie dni kampanii mogą odmienić jej dotychczasowe nudne oblicze. Słowa politologa potwierdzają w sztabie wyborczym Kracika. - Oczywiście szykujemy ofensywę - mówi Urszula Podraza. Na pewno będziemy bardziej widoczni na ulicy i w mediach. Pojawi się dużo spotów w telewizji, będą konferencje, nasz kandydat będzie rozdawał kierowcom na ul. Saskiej kawę, aby umilić im jazdę w korku, a dziesiątki wolontariuszy rozdadzą tysiące broszur. Mieszkańcy Nowej Huty dostaną zaś do skrzynek pocztowych list napisany przez kandydata. Mamy też niespodziankę, aby mocnym akcentem zakończyć kampanię.

Coraz ostrzejsze formy kampania przybiera w internecie. Powstała kolejna strona piętnująca nieudolne rządy obecnego prezydenta www.nie-majchrowski.info.ms. Walka w sieci trwa też na na portalu facebook. Jedna grupa społecznościowa "Majchrowski-Kraków dziadowski" ściera się z drugą "Byle nie Kracik". Pierwsi punktują prezydenta. Z kolei przeciwnicy Kracika wypominają mu, że
zadłużył Niepołomice.

W happeningach najbardziej aktywna jest Platforma. Jej działacze próbują ośmieszyć prezydenta Majchrowskiego. Przynoszą mu korki w słoiku z opisanymi nazwami ulic, czy rozrzucają po ulicach pieniądze.

Nową jakością tej kampanii jest też zaangażowanie zwykłych mieszkańców. Grupa przedsiębiorców zafundowała antyreklamę radnym głosującym przeciw ochronie Zakrzówka przed zabudową (pisaliśmy o tym w sobotę).

Współpraca Piotr Rąpalski

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Starcie pseudokibiców w Krakowie: tłukli kijami i butelkami
Maciej Szumowski stał się legendą. Idź jego drogą.**Wejdź na szumowski.euA może to Ciebie szukamy? Zostańmiss internetuwojewództwa małopolskiego**

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto