Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Turystyka pod kontrolą

Redakcja
Dziś Kraków gości przedstawicieli Światowej Organizacji Turystyki. Na zorganizowanej konferencji poruszono m.in problem spadku liczby turystów w naszym mieście.

W dyskusji głos zabrali Sekretarz Generalny UN WTO Francisco Frangialli, przedstawiciel regionalny na Europę Eduardo Fajos-Sola, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Turystyki Grażyna Leja oraz wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska.

Ministerstwo uspokaja, że przestój w turystyce jest zjawiskiem, które dotknęło wszystkie kraje i nie ma powodów do niepokoju. Grażyna Leja dodała, że turysta to nie tylko obcokrajowiec, ale również Polak i że ministerstwo podejmie odpowiednie kroki w celu zaktywizowania rodzimych turystów.

Sekretarz Generalny również odniósł się do obecnej sytuacji na rynku turystycznym. Mimo iż ten sektor uważany był za najmniej wrażliwy na wahania gospodarcze, krach na giełdzie dał o sobie znać i tutaj.

– Gospodarka światowa przeżywa kryzys. Sytuacja ta sprawia, że maleje siła nabywcza turystów i zaczyna to odczuwać także branża turystyczna, która do tej pory uchodziła za jedną z najmniej wrażliwych. – mówił sekretarz.

Francisco Frangialli analizował przyczyny ogromnej popularności Krakowa w ostatnich latach. Wśród czynników warunkujących sukces wymienił zainteresowanie zachodnich turystów krajami Europy Wschodniej powstałe w latach 90. Państwa takie, jak Polska postrzegane były jako niedostępne, a przez to atrakcyjne. W dużej mierze przyczyniły się do tego również zmiany wakacyjnych nawyków.

– Zamiast kilkutygodniowych urlopów coraz częściej wybieramy krótkie wyjazdy. Zyskują na tym miasta z dużym potencjałem kulturowym, takie jak Kraków. - dodał.

Innym czynnikiem są tanie linie lotnicze, dzięki którym tanio i szybko możemy podróżować do większych miast Europy. Jednak w związku ze znacznym wzrostem cen paliwa, obecnie borykają się one z problemami finansowymi, gdyż cena paliw ma przeważający udział w kosztach całkowitych, podczas gdy w dużych firmach, jest to zaledwie ok. 50%.

– Szansą dla Krakowa, jest dywersyfikacja oferty turystycznej – zapewniał sekretarz. Podkreślił, że w dobrym kierunku zmierzają zabiegi miasta w dziedzinie budowy nowoczesnego centrum konferencyjnego, które przysłuży się rozwojowi turystyki biznesowej, co w połączeniu z tradycyjną turystyką kulturową przyczyni się do dalszego wzrostu popularności naszego miasta.


Dziś mamy krysys, a jak kwestia turystyki wygladała rok temu, jak Kraków promował się za granicą i co mieliście na ten temat do powiedzenia? Przeczytaj tutaj.


od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto