Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Thomas Schoen: Kraków ma turystyczny potencjał! [wywiad]

Aleksander Glowania
Aleksander Glowania
Thomas Schoen, dyrektor sieci hoteli Starwood Hotels & Resorsts, w skład której wchodzi m.in. krakowski Sheraton, mówi o potencjale Krakowa.

Hotele w Krakowie [mapa+informator]


Jak turystycznie na tle innych krajów europejskich rozwija się Kraków? Kraków ma bardzo silną pozycję na europejskim rynku turystycznym. Historia, wspaniałe zabytki to idealne połączenie, które przyciąga turystów. Kraków posiada również wspaniałą renomę za granicą, dzięki czemu coraz więcej turystów chce odwiedzić miasto. To co nas cieszy jako pięciogwiazdkowy hotel, to fakt, że w ciągu ostatnich kilku lat zauważyliśmy również wzrost liczby klientów biznesowych, którzy przyjeżdżają do Krakowa, aby wziąć udział w konferencjach czy szkoleniach i przynoszą duże zyski miastu korzystając z restauracji itp.

Czy Kraków można zaliczyć do czołówki europejskich miast, które trzeba odwiedzić? Zazwyczaj są to stolice państw - Praga, Paryż czy Madryt. Kraków stolicą nie jest.

Jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy się otworzyć Sheraton w Krakowie, było silne przekonanie, że Kraków ma potencjał. Jest to wspaniałe miasto, które jest atrakcyjne zarówno dla turystów jak i podróżnych biznesowych.

Myślę, że podjęte działania promocyjne idą w dobrym kierunku, natomiast należy pamiętać o tym, że promocja Krakowa to nie tylko obowiązek władz, ale wszystkich firm, które pracują w branży turystycznej. Dlatego my także podejmujemy wiele działań mających na celu promocję Krakowa na świecie. Regularnie organizujemy wyjazdy studyjne dla biur turystycznych z zagranicy, czy zapraszamy media do Krakowa, aby pokazać im, co miasto ma do zaoferowania.

Które inne polskie miasta liczą się na światowym rynku turystycznym? Moim zdaniem Polska ma wiele do zaoferowania, ale wciąż niewiele osób za granicą ma tę świadomość. Na pewno Warszawa w związku z tym, że jest polską stolicą biznesową, jest warta odwiedzenia. Ja zdecydowanie uważam, że polskim skarbem jest Trójmiasto, ze względu na atrakcyjność turystyczną tego regionu oraz historię. To zresztą potwierdzają rankingi New York Timesa, które polecają Gdańsk jako jedną z 15 destynacji, które trzeba odwiedzić w 2011.

Uważam, że Polska powinna się skoncentrować w najbliższym czasie na promocji destynacji na rynku europejskim, a dopiero później w długim okresie rozwinąć działania promocyjne na rynku globalnym.

W którą stronę pójdzie europejska turystyka w najbliższych latach - jest szansa, że europejczycy będą chcieli odkrywać wschodnią część kontynentu?
Uważam, że Europa Środkowo-Wschodnia ma ogromny potencjał. Coraz więcej krajów z tej części Europy dołącza do Unii Europejskiej i to stwarza nam ogromne szanse, jak np. prezydencja Węgier, czy w drugiej połowie tego roku w Polsce. To zdecydowanie wpływa na reputację Europy Wschodniej. Jestem przekonany, ze jeżeli dobrze wykorzystamy tę szansę na promocję, którą stworzyła nam Unia Europejska zarówno Polska, Węgry jak i Czechy będą korzystać z tego w przyszłości.

Zobacz też:


Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne |
Blogi | Zdrowie i uroda | Konkursy MM | MoDO
| Inwestycje | Recenzje | Rowery
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto