Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MM patronuje: Jak świadomie planować rodzinę, czyli kampania "Kiedy 1+1=3" w Krakowie

Aleksander Glowania
Aleksander Glowania
W niedzielę 12 czerwca w Krakowie odbędzie się akcja edukacyjna ...
W niedzielę 12 czerwca w Krakowie odbędzie się akcja edukacyjna ... mat. pras.
W niedzielę 12 czerwca w Krakowie odbędzie się akcja edukacyjna w ramach Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3". Eksperci będą rozmawiać o planowaniu rodziny.

Kampania 1+1=3 odwiedziła Kraków


Na Małym Rynku już od godz. 12.00 w namiocie kampanii eksperci: ginekolog i doradca rodzinny będą odpowiadać na pytania dotyczące odpowiedzialnych zachowań seksualnych oraz antykoncepcji. Podczas akcji będą dystrybuowane poradniki dotyczące antykoncepcji, zaplanowano też gry i zabawy edukacyjne.

Prawie 50% 18-latków ma za sobą inicjację seksualną

Wśród 18-latków inicjację seksualną ma już za sobą 49,9% chłopców i 47,3% dziewcząt, z tego aż 19,4% chłopców i 13,9% dziewcząt takie doświadczenie miało już przed ukończeniem 15. roku życia. Jednak, jak wynika z badań przeprowadzonych przez CBOS w ramach Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3", młodzi ludzie nie są odpowiednio przygotowani do rozpoczęcia życia seksualnego, nie mają dostatecznej wiedzy na temat antykoncepcji i świadomego planowania rodziny.

Skąd czerpać wiedzę o seksie?

Wiedzę w tym zakresie czerpią głównie od rówieśników - 55,4% i z internetu - 43,9%, w dalszej kolejności od nauczycieli - 34,9% i z czasopism młodzieżowych - 32,6%. Oczekują jednak, że wiedzę taką powinni przekazywać im rodzice lub opiekunowie - 72,9%, szkoła - 61,6% oraz lekarz lub farmaceuta - 35,7%. Aż trzy czwarte młodych respondentów przyznało, że lekcje wychowania seksualnego powinny być obowiązkowe.

Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa ma na celu edukację nastolatków, by w sposób świadomy kierowali swoim życiem intymnym.

- Rodzice unikają rozmów z dziećmi o seksie, albo jest to temat omawiany bardzo pobieżnie. W szkole zajęcia z wychowania seksualnego nie są obowiązkowe, albo nie odpowiadają potrzebom nastolatków. Jednocześnie oczekuje się od nich podejmowania świadomych i odpowiedzialnych zachowań w kwestii planowania rodziny. Trudno jednak tego od ich wymagać, jeśli dostęp do wiedzy w tej materii jest utrudniony - mówi  dr n. med. Grzegorz Południewski z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.

Tylko 57% młodych respondentów przyznaje, że zawsze stosuje antykoncepcję, a decyzji o podjęciu współżycia seksualnego często towarzyszą środki zmieniające świadomość (alkohol, narkotyki, dopalacze). Ponad 40% nastolatków akceptuje seks z osobą, której się nie kocha.

Podczas akcji w godzinach 12.00-16.00 porad będą udzielać eksperci:

  • ginekolog - lek. med. Magdalena Juszczak, doradca rodzinny,
  • edukator seksualny - Małgorzata Polaska.

Osoby, które odwiedzą namiot kampanii będą mogły otrzymać materiały edukacyjne, sprawdzić swoją wiedzę o antykoncepcji w quizach z nagrodami. Pary spodziewające się dziecka będą mogły porozmawiać z Jolantą Łaszczyk, Moniką Sceliną i Katarzyną Grzybą ze szkoły rodzenia przy Szpitalu Specjalistycznym im. Ludwika Rydygiera w Krakowie oraz otrzymać poradnik "Jak być świadomą mamą". Dla najmłodszych przewidziano gry i zabawy z animatorami.

Kolejna i zarazem ostatnia akcja w tej edycji Kampanii "Kiedy 1+1=3" odbędzie się w Warszawie (19 czerwca).

Zobacz też:

Kliknij w zdjęcie i zobacz fotogalerię z krakowskich wydarzeń
Photo Day 11.0, czyli pływamy na statku Nimfa. Gdzie 12.0?Bańki mydlane zawładnęły Rynkiem Głównym [zdjęcia]XI Wielka PGNiG Parada Smoków 2011 w KrakowiePolskiBus pokazał nowoczesne autokary, m.in. z Wi-Fi
Dodaj artykuł Dodaj fotoreportaż
Dodaj imprezę
Bloguj z MM
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto