MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Lody cienko przędą

ziel
Pogoda w kratkę i dosyć niskie temperatury nie sprzyjają opalaniu się, odbierają także radość z lizania lodów. Znane chyba wszystkim hasło reklamowe: ,Lody, lody dla ochłody" w tym roku niezbyt kusi, bo niewiele osób ma ...

Pogoda w kratkę i dosyć niskie temperatury nie sprzyjają opalaniu się, odbierają także radość z lizania lodów. Znane chyba wszystkim hasło reklamowe: ,Lody, lody dla ochłody" w tym roku niezbyt kusi, bo niewiele osób ma ochotę w chłodny dzień delektować się zimnymi deserami. Stąd ich sprzedaż tego lata znacznie zmniejszyła się - narzekają producenci i dystrybutorzy lodów z Krakowa i Małopolski.

- Niestety sezon nie będzie udany. W porównaniu z tamtym rokiem mamy bardzo widoczny spadek sprzedaży nawet o 50% - mówi przedstawiciel Zakładu Produkcji Lodów i Mrożonek ,LÓD-MRÓZ" w Łaganowie w powiecie proszowickim. Wytwórnia oferuje lody w kubeczkach i pucharkach, które rozprowadzane są w sklepach, ale także produkuje lody ,gałkowe" w dużych pojemnikach, które zamawiane są np. przez kawiarnie. Mimo 15 smaków, ktore proponują m. in. mango, cytrynowy, miętowy, czekoladowy, cappuccino, zainteresowanie jest niewielkie. Na nieprzychylną aurę narzekają również pracownicy krakowskiej firmy ,ZGODA" Dystrybucja. - Okres ,lodowy", który przy dobrej pogodzie zaczyna się już 15 kwietnia, jest w tym roku bardzo spóźniony i pewnie już nie będzie jego rozkwitu, bo jest zimno i stąd zapotrzebowanie jest dużo mniejsze - mówi dyrektor działu handlowego firmy, który zanotował także 50% spadek sprzedaży lodów. Jeszcze najlepiej sprzedają się produkty znanych, dużych wytwórni. - Lody KORALA, Algidy i Zielonej Budki, które rozprowadzamy są chętnie kupowane, te marki są dobrze rozreklamowane i dlatego mają dużo nabywców - stwierdza dyrektor regionalnego Przedsiębiorstwa Przemysłu Chłodniczego ,IGLO-KRAK". Nie narzekają chyba tylko właściciele kawiarni i cukierni, w których lody są jedną z propozycji deserów, obok galaretek, ciast i torcików.

- My mamy klientów zamawiających lody przez cały rok. Nie zauważyłem, żeby gorzej się sprzedawały, chociaż rzeczywiście jest zimno i często pada. Być może nasze lody cieszą się taką popularnością, bo je sami produkujemy według starej, sekretnej receptury na jajkach i śmietanie - zdradza właściciel koktajlbaru w Krakowie.

od 7 lat
Wideo

Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto