Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kumulacja inwestycji i drogowy armagedon na północy Krakowa. Miasto zapowiada zmiany

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
Korki na północy Krakowa
Korki na północy Krakowa Andrzej Banas
Dziś - 24 października - odbędzie się spotkanie miejskich urzędników m.in. z przedstawicielami firmy Gülermak, która buduje trasę tramwajową do Mistrzejowic. Wprowadzone w związku z realizacją tej inwestycji zmiany w organizacji ruchu spowodowały, że w ostatnich dniach północ Krakowa stanęła w gigantycznym korku. Sytuacji nie poprawiają również toczące się nadal prace przy rozbudowie alei 29 Listopada, które mają potrwać do końca listopada.

Budowa tramwaju do Mistrzejowic

Gigantyczne korki na północy miasta zaczęły tworzyć się w momencie, gdy wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na rondzie Polsadu oraz zwężono ulice Młyńską oraz Lublańską. Stało się tak w związku z budową linii tramwajowej do Mistrzejowic.

Kierowcy przekonywali, że przejazd przez miasto trwa nawet dwie godziny. W korkach utknęły również autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które notowały kilkudziesięciominutowe opóźnienia.

Jak przekazali nam przedstawiciele spółki Gülermak, która buduje linię tramwajową do Mistrzejowic, dziś, 24 października, ma się odbyć ich spotkanie z miejskimi urzędnikami. Tematem będzie możliwość usprawnienia ruchu na północy Krakowa. Zdaniem przedstawicieli spółki możliwe jest, że w najbliższych dniach miasto zaproponuje rozwiązania, które mogą choć w części rozwiązać problem tworzących się gigantycznych zatorów na drogach.

Kumulacja utrudnień

Dyrektor Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu Michał Mikołajczyk przyznaje w odpowiedzi na nasze pytania, że doszło do kumulacji różnych inwestycji w północnej części Krakowa. Poza budową trasy tramwajowej do Mistrzejowic chodzi również o rozbudowę alei 29 Listopada, która pierwotnie miała się rozpocząć w 2018 roku, ale ostatecznie prace ruszyły dopiero pod koniec 2020 roku i nadal trwają.

- Roboty drogowe, związane z przebudową al. 29 Listopada, zmierzają ku końcowi i w miarę możliwości stopniowo oddawane będą do użytku nowo wybudowane fragmenty drogi, co bez wątpienia wpłynie pozytywnie również na sytuację w rejonie ronda Polsadu - zapowiada Mikołajczyk.

We wtorek rano otwarto na przykład skrzyżowanie alei 29 Listopada z ulicą Powstańców.

Ale już na czwartek, 26 października, zaplanowano rozpoczęcie kolejnych prac w tym rejonie miasta, które mogą się wiązać z niedogodnościami dla kierowców. Chodzi o budowę lewoskrętu z ulicy Żmujdzkiej w aleję 29 Listopada, w związku z którą wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Przykładowo ulicą Żmujdzką będzie można dojechać tylko do posesji. Objazdy zostaną wytyczone ulicami: Zdrową, Prądnicką i Opolską. Zakończenie inwestycji planowane jest na 31 stycznia 2024 roku.

Michał Mikołajczyk przekonuje, że miasto zaczyna korygować organizację ruchu w północnej części Krakowa, co może pomóc choć trochę rozładować korki.

- Już wykonana została korekta promienia łuku na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza z al. Bora Komorowskiego, która umożliwiła dopuszczenie relacji prawoskrętnej. W dalszej kolejności na al. Bora Komorowskiego - na wysokości wyjazdu z centrum handlowego - zostanie wykonana korekta sygnalizacji świetlnej, umożliwiająca zawracanie. Ponadto policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie wspólnie z pracownikami Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK kontrolują wprowadzoną organizację ruchu, a wychwycone w ten sposób usterki są sukcesywnie korygowane - twierdzi Mikołajczyk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kumulacja inwestycji i drogowy armagedon na północy Krakowa. Miasto zapowiada zmiany - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto