- "Kryzys. Biuletyn poetycki” prezentuje wiersze czołówki młodych poetów. Obok metryki i daty debiutu wyróżnia tę formację zainteresowanie współczesnością, językami publicznymi i sferą społeczną. Publikujący w "Kryzysie" autorzy są wrażliwi na dyskursy polityczne, podejrzliwi wobec języków władzy w ich rozmaitych formach i społecznych emanacjach. Wiersze tych poetów, będące najbardziej wyrazistą spośród nowych propozycji lirycznych ostatnich lat, są efektem zderzenia tego, co poetyckie, z tym, co społeczne - podaje krakowska Korporacja Ha!art.
- Biuletyn poetycki "Kryzys" nawiązuje do typograficznych eksperymentów Dwudziestolecia Międzywojennego, które charakteryzowały się bliską współpracą ówczesnych literatów (m.in. Władysława Broniewskiego, Stanisława Ryszarda Standego, Witolda Wandurskiego, Brunona Jasieńskiego, Anatola Sterna, Juliana Przybosia) z artystami (m.in. Mieczysławem Szczuką, Władysławem Strzemińskim, Teresą Żarnowerówną). Bezpośrednim punktem odniesienia dla naszej publikacji są m.in. "Trzy salwy. Biuletyn poetycki" (1925), "Ziemia na lewo" (1924), "Sponad" (1930) i "Europa" (1929). Wiersze Kapeli, Kopyta, Mirahiny, Pułki, Podgórniego w opracowaniu graficznym Romana Dziadkiewicza ożywiają poezjografię Międzywojnia i wprowadzają do współczesnej literatury nowy projekt poetycko-społeczny - czytamy na stronie Korporacji.
Informacje o poszczególnych autorach dostępne są na stronie internetowej Korporacji Ha!art.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?