Porozumie to początek nowej jakości współpracy miasta z rowerzystami. - Dostrzegając konieczność szukania nowych form współpracy na linii miasto-mieszkańcy i wychodząc naprzeciw potrzebom społeczności lokalnej, nasze stowarzyszenie chce zwiększenia udziału społecznego w procesie planowania infrastruktury przyjaznej dla niechronionych użytkowników ruchu, czyli rowerzystów, pieszych oraz osób niepełnosprawnych - powiedział Jan Szpil ze Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów. - Do projektu Krakowski Dialog Cykliczny zaprosiliśmy ZIKiT oraz ekspertów z MIK, którzy pomogą w przeprowadzeniu konsultacji społecznych - dodał.
Poznać potrzeby
Pomysłodawcy chcą zaangażowac lokalną społeczność do współtworzenia infrastruktury, która ma ułatwiać jej codzienne życie. Liczą na reorganizację polityki rowerowej i zwiększenie świadomości na temat zrównowazonego transportu.
ZIKiT również prowadzi kampanie na temat usprawniania ruchu i proekologicznego transportu. - Chętnie zgodziliśmy się na udział w tym projekcie, gdyż zależy nam na dialogu ze stowarzyszeniami reprezentującymi różne grupy mieszkańców. Z punktu widzenie jednostki, która realizuje inwestycje rowerowe w naszym mieście, szczególnie cenne jest poznanie oczekiwań statystycznego rowerzysty, który rzadko zabiera głos w dyskusji nad kierunkiem rozwoju miejskiej infrastruktury rowerowej - powiedziała dyrektor Joanna Niedziałkowska.
Chcesz ścieżkę? Wypowiedz się
Wspomnianą ankietę można wypełnić online. Ma ona za zadanie zbadać stan zadowolenia z istniejącej infrastruktury rowerowej. Jest ona tak skonstruowana, żeby wyniki pokrywały się z zapotrzebowaniem całego miasta, a nie np. najaktywniejszej grupy z danej dzielnicy.
Ponadto, na 11 maja zaplanowane jest Forum Dzielnicowych Partycypatorów, czyli warsztaty dla mieszkańców i urzedników. Również wtedy będą poruszane problemy rowerzystów, osób niepełnosprawnych i pieszych, którzy potrzebują udogodnień w ruchu.
Po zebraniu wyników opracowany zostanie „Kontrakt 100 rozwiązań”, czyli dokument z wytycznymi do realizacjiprojektów przeznaczonych dla niechronionych uczestników ruchu. Przypomnijmy, że Kraków podpisał Kartę Brukselską, w której zadeklarował zwiększenie do 15 proc. udziału komunikacji rowerowej w ruchu miejskim do roku 2020 we współpracy z rowerzystami, przedsiębiorcami i instytucjami publicznymi.
Zobacz inne materiały na MMKrakow.pl | |||
Lodowiska w Krakowie | Walentynki w Krakowie | Koncerty 2013 w Krakowie | Zoo w Krakowie zimą |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?