Kraków. Za prawie 2 mln zł zaplanują Trasę Nowobagrową wraz z linią tramwajową

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Nowa trasa wraz z linią tramwajową ma powstać w rejonie Zalewu Bagry.
Nowa trasa wraz z linią tramwajową ma powstać w rejonie Zalewu Bagry. Anna Kaczmarz
Udostępnij:
Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy Trasy Nowobagrowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ). W tym tygodniu została zawarta umowa ze zwycięską firmą - Fehlings Krug Polska.

FLESZ - Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

Trasa Nowobagrowa jest elementem trzeciej obwodnicy Krakowa po wschodniej stronie miasta. Zgodnie z założeniem, ma się ona składać z dwóch zasadniczych elementów: części drogowej i tramwajowej. Ma także powstać nowa infrastruktura rowerowa i piesza.

ZIM podpisał właśnie umowę na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy tej inwestycji oraz uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ). W przetargu najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Fehlings Krug Polska, która za realizację zadania zaproponowała niecałe 1,9 mln zł.

Na opracowanie koncepcji i uzyskanie decyzji środowiskowej wykonawca ma 23 miesiące, a więc do końca 2023 r. W kolejnych latach, po zabezpieczeniu środków finansowych, zlecone będzie przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z decyzją zezwalającą na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz realizacja zadania.

Początek Trasy Nowobagrowej od strony północnej wyznacza tzw. węzeł Płaszów, czyli skrzyżowanie planowanej Trasy Ciepłowniczej oraz ul. Lipskiej i Mierzei Wiślanej. Następnie ma ona biec wzdłuż ul. Mierzeja Wiślana z możliwością połączenia z planowanym układem komunikacyjnym w ramach MPZP „Nowe Miasto” oraz ul. Bieżanowską. Trasa ma przecinać magistralę kolejową w układzie tunelowym lub estakadowym na południe i południowy-zachód od Zalewu Bagry, biec przez tereny przemysłowe aż do tzw. węzła Kabel na wysokości obecnego skrzyżowania ul. Wielicka, Kamieńskiego i Nowosądecka.

Zgodnie z istniejącymi materiałami studialnymi część tramwajowa miałaby zostać zaplanowana równolegle do przebiegu drogowego elementu Trasy Nowobagrowej. Nie wyklucza się też odseparowania obu komponentów i budowy linii tramwajowej w ramach innego przebiegu z włączeniem do torowiska wzdłuż ul. Wielickiej.

Warto dodać, że jesienią ZIM wyłonił wykonawcę wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji Trasy Ciepłowniczej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Ma ona być kontynuacją Trasy Nowobagrowej w kierunku północnym. W przypadku Trasy Ciepłowniczej istotnym komponentem również będzie budowa linii tramwajowej. Wykonawcą koncepcji tej inwestycji jest firma Fehlings Krug Polska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Za prawie 2 mln zł zaplanują Trasę Nowobagrową wraz z linią tramwajową - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie